Principy tvorby mobilních aplikací
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
B6B39PDA | Z,ZK | 6 | 2P+2C |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Absolvent předmětu získá přehled o vlastnostech a limitech mobilních technologií. Seznámí se s principy návrhu mobilních aplikací . Výklad je zaměřen na specifické problémy spojené s omezeními a novými vlastnostmi mobilních zařízení. Důraz je kladen na maximální využití informací o prostředí, ve kterém je mobilní aplikace používána. Předmět není zaměřen na seznámení studentů základní programovací techniky pro vývoj mobilních aplikací - tuto dovednost student buď má, nebo si ji osvojí samostudiem.
- Požadavky:
-
Znalost vyšších programovacích jazyků (např. Java, C++, C#).
Detaily o předmětu viz https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39PDA
- Osnova přednášek:
-
Návrh obecně - pravidla návrhu UI (guidelines), interakce člověka s počítačem
Využití obrazovky - malá obrazovka, orientace, flexibilní uživatelská rozhraní, seskupování informace
Využití obrazovky - prezentace informace v seznamech - balení informace - scrolovací mechanizmy
Návrh obecně - prototypování v mobilním prostředí
Testování použitelnosti v mobilním prostředí
Vývoj - Mobilní web a hybridní mobilní aplikace
Vývoj - iOS
Vývoj - Android I
Využití kontextu a sensorů
Návrh obecně - vstupní zařízení, vstupní metody, minimalizace vstupu textu, přístupnost
Vývoj - Android II
Nostelná elektronika a mobilní internet věcí
Výzkum v oblasti interakce v mobilním prostředí: novinky z konferencí CHI a MobileHCI
- Osnova cvičení:
-
Návrh aplikace I - analýza
Návrh aplikace II - návrh
Návrhové vzory a vhodné postupy
Tvorba prototypů a jejich testování
Samostatná práce 1. části semestrální práce - návrh aplikace
Android - základy
iOS
Android - Práce s daty
Android - Kamera, senzory a akcelerometry
Android - Lokalizační služby, Bluetooth
Android - Notifikace, REST API
Samostatná práce 2. části semestrální práce - funkční prototyp
- Cíle studia:
-
Studium předmětu dá studentům schopnost navrhovat a implementovat aplikace pro mobilní prostředí.
- Studijní materiály:
-
1. Perea P., Giner P., UX Design for Mobile, Packt Publishing, 2017
2. Jones M.,Marsden G. Mobile Interaction Design, Wiley, 2006
3. Weiss S. Handheld usability, Wiley, 2002
4. Cooper A., Reimann R., Vronin D. About Faces - The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2007
- Poznámka:
- Další informace:
- https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39PDA
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Softwarové inženýrství a technologie (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Enterprise systémy (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Business informatics (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Technologie internetu věcí (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - společný 1. ročník (povinně volitelný předmět)