Online marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-P-OMAR-01 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | česky |
- Vztahy:
- Předmět 32BC-P-OMAR-01 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BE-P-OMAR-01 (vztah je symetrický)
- Předmět 32BC-P-OMAR-01 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BE-P-OMAR-01 (vztah je symetrický)
- Předmět 32BC-P-OMAR-01 nelze zapsat s předmetem 32BE-P-OMAR-01 ve stejném semestru.
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět se zabývá marketingem, marketingovou strategií a tvorbou marketingové kampaně v online prostředí. Po ukončení tohoto kurzu budou studenti schopni porozumět vlivu technologie na tradiční marketingový mix. Pochopit, jak mohou digitální marketing používat ke zvýšení prodeje a rozšiřování svého podnikání. Pochopit, jak zasáhnout cílový trh v online prostředí a stanovit základní marketingové cíle digitální marketingové kampaně. Pochopit, možnosti měření a vyhodnocování marketingových aktivit na internetu, porozumět základům elektronického obchodování a možnostem zahraniční expanze. Předmět je postaven na e-learningovém kurzu Google „Základy digitálního marketingu“, což umožní studentům získat certifikaci v oboru internetového marketingu.
- Požadavky:
-
Požadavky na zápočet: Aktivita a zpracování individuálních a skupinových úkolů během cvičení. Např. správa sociálních médií, scénář virálního videa, práce v Google Analytics, scénář a realizace uživatelského testování, tvorba e-mailingové kampaně apod. Nutné získat minimálně 35 bodů ze 70 možných. Požadavky ke zkoušce: Teoretické zvládnutí probíraných témat (v rozsahu přednášek, cvičení a povinné literatury). Zkouška bude probíhat písemnou formou (otevřené a uzavřené otázky) prostřednictvím Moodle. Ze zkoušky je nutné získat minimálně 15 bodů z 30 možných. Pro uzavření předmětu je nutné vykonat obě části hodnocení, tj. zkoušku i zápočet na minimálně 50 % možných bodů.
- Osnova přednášek:
-
1. Význam internetu v marketingu
2. Nástroje internetového marketingu
3. Marketing ve vyhledávačích
4. Základy optimalizace pro vyhledávače
5. Reklama ve vyhledávání
6. Reklama v obsahové síti
7. Základy e-mail marketingu
8. Marketing v sociálních médiích
9. Online video v marketingu
10. Mobilní marketing
11. Základy webové analytiky
12. Budování elektronického obchodu
13. Internet a zahraniční expanze
- Osnova cvičení:
-
Na cvičeních budou řešeny individuální a skupinové úkoly, které budou hodnoceny a na základě součtu bodů bude udělen zápočet.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je objasnění vlivu moderních informačních a komunikačních technologií jako akcelerujícího prostředku na rozvoj vztahového marketingu. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou znát principy elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu, e-procurementu a především B2B a B2C marketingu. Studenti porozumí pronikání internetu do komunikačních aktivit (internetová reklama, mobilní marketing, internetová podpora prodeje, sociální sítě, jako například Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+).
- Studijní materiály:
-
Google. Základy digitálního marketingu [online]. 2023. Dostupné na https://skillshop.exceedlms.com/student/collection/703842-digital-marketing?locale=cs
[P] BECK, A. Google AdWords. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2898-8.
[P] SEMERÁDOVÁ, Tereza a WEINLICH, Petr. 2020. Website Quality and Shopping Behavior: Quantitative and Qualitative Evidence. SpringerBriefs in Business. Dostupné z: https://1url.cz/@semeradova
[P] SEMERÁDOVÁ, Tereza et al. Jak na digitální marketingovou strategii firmy. Vydání 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2021. ISBN 978-80-7494-564-9.
[P] SEMERÁDOVÁ, Tereza a WEINLICH, Petr. 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
[D] CHAFFEY, Dave. Digital business and e-commerce management: strategy, implementation and practice. 6th ed. Harlow: Pearson, 2015. ISBN 978-0-273-78654-2.
[D] JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
[D] SEDLÁK, Miroslav a MIKULÁŠKOVÁ, Petra. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3727-7.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-EM-P prezenční studium od 21/22 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 22/23 (povinně volitelný předmět)