Corporate Social Responsibility
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32QE-P-CSRS-01 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | anglicky |
- Garant předmětu:
- Irena Jindřichovská
- Přednášející:
- Irena Jindřichovská
- Cvičící:
- Irena Jindřichovská
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět se zabývá společenskou odpovědností firem. Jde o koncept spolupráce na principu 3P: people-planet-profit. Obsahem je vysvětlení teoretického východiska tohoto konceptu, výklad dokumentů regulující aktivity korporací v oblasti sociální, ekonomické a životního prostředí a standardy nefinančního reportingu.
Součástí je propojení konceptu CSR s firemními procesy, zejména podnikatelskou strategií, HRM, marketingem a PR. Ilustrace strategií a praktik CSR je na případových studiích ze zahraniční a české reality.
- Požadavky:
-
Požadavky:
Z - Docházka na cvičeních/semináře ve firmách (80 %) + zpracování seminární práce a její prezentace. Doplňkové: organizace a řízení workshopu (3 studenti kurzu budou organizovat a řídit workshop; nebudou psát seminární práci)
ZK - Test + ústní zkouška
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
-
Přednáška a dvě cvičení v celkovém rozsahu 12 hodin věnována tématům 1 až 9 (viz Obsah).
Přednáka a jedno cvičení v rozsahu 6 hodin: prezentace seminárních prací a workshopy
Témata 10 - 12 jsou obsahem intenzivních seminářů ve firmách; v ZS 2018/2019: Amazon Logistics Prague, s.r.o., ČSOB, a.s., Deloitte Advisory, s.r.o.
- Cíle studia:
-
Cíl:
1.Získat znalosti o konceptu CSR a jeho nástrojích, standardy nefinančního reportingu a realizace strategie CSR v praxi korporací.
2.Rozvíjet dovednosti a schopnosti při zpracování seminární práce a její prezentaci.
- Studijní materiály:
-
Literatura
Povinná:
2018 Deloitte Global Human Capital Trends. The rise of social enterprise. Retrieved from https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/at/Documents/human-capital/at-2018-deloitte-human-capital-trends.pdf
European Commission. DIRECTORATE-GENERAL FOR EMPLOYMENT AND SOCIAL AFFAIRS,(2004) ABC of the main instruments of corporate social responsibility. Luxembourg. Office for Official Publications of the European Communities. Chapter: 2. Management standards (2.1-2.3, 2.5.1-2.5.2), Chapter 3. Reporting (3.1-3.3).
Global Reporting Initiative's G4 Guidelines. Retrieved from https://www.globalreporting.org/standards.
https://ec.europa.eu/growth/industry/corporate-social-responsibility_en
Porter, M.E., & Kramer, M.R. (2006). Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 84 (12), 78-92.
Doporučená:
Bondy, K., Moon, J., & Matten, D. (2012). An institution of corporate social responsibility (CSR) in multinational corporations (MNCs): Form and implications. Journal of Business Ethics, 111 (2), 281-299.
Crane, A., & Matten, D. (2010). Business Ethics. Managing corporate citizenship and sustainability in the age of globalization. (3rd edition). New York: Oxford University Press. 648 p.
Crane, A., McWilliams, A., Matten, D., Moon, J., & Siegel, D.S. (eds). (2008). The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. New York: Oxford University Press. 608 p.
Dillard, J.F., Haynes, & Murray, A. (2013): Corporate Social Responsibility: a research handbook. London. Routledge.
https://textbooks.opensuny.org/good-corporation-bad-corporation/
Kotler, P., & Lee, N. (2005) Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. Hoboken. John Wiley & Sons.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: