Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Řízení flexibilních struktur

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
XP35FSC1 ZK 4 2P+2C česky
Garant předmětu:
Martin Hromčík
Přednášející:
Martin Hromčík
Cvičící:
Martin Hromčík
Předmět zajišťuje:
katedra řídicí techniky
Anotace:

Cílem tohoto kurzu je stručně seznámit posluchače s metodami modelování mechanických struktur za účelem optimalizace umístění senzorů a akčních členů. Dále následuje návrh robustního řízení prostorových módů pro účely tlumení.

Požadavky:

Základy teorie řídicích systémů. Modelování a simulace. Systémy a signály.

Osnova přednášek:

Osnova:

Flexibilní struktury modelů: vstupní výstupní modely

Flexibilní struktury modelů: stavové modely

Flexibilní struktury beze změny: metody návrhu klasického řízení

Flexibilní modely struktur: optimální řízení

Flexibilní modely struktur: robustní ovládání

Aktivní tlumicí systémy

Kontrola tvaru

Aeroelastické systémy

Aktivní potlačení chvění

Případová studie 1: aktivní tlumicí systém vozu metra

Případová studie 2: flexibilní letadlo Airbus ACFA 2020

Případová studie 3: morfovací křídlo a aktivní tlumení kmitání

Závěrečné shrnutí

Osnova cvičení:

Aeroelastické systémy

Aktivní potlačení chvění

Případová studie 1: aktivní tlumicí systém vozu metra

Případová studie 2: flexibilní letadlo Airbus ACFA 2020

Případová studie 3: morfovací křídlo a aktivní tlumení kmitání

Cíle studia:

Cílem tohoto kurzu je stručně seznámit posluchače s metodami modelování mechanických struktur za účelem optimalizace umístění senzorů a akčních členů. Dále následuje návrh robustního řízení prostorových módů pro účely tlumení.

Studijní materiály:

G. Schandl, P. Lugner, C. Benatzky, M. Kozek, A. Stribersky:

„Comfort enhancement by an active vibration reduction system for a flexible railway car body“;

International Journal of Vehicle System Dynamics, 45 (2007), 9; 835 - 847.

M. Kozek, C. Benatzky, A. Schirrer, A. Stribersky:

„Vibration Damping of a Flexible Car Body Structure Using Piezo-Stack Actuators“;

awarded as Best Application Paper at the 17th IFAC World Congress, Seoul, Korea (invited paper); 07-06-2008 - 07-11-2008; in: „Proceedings of the 17th IFAC World Congress“, (2008), 6 pages.

C. Benatzky, M. Kozek, H. Jörgl:

„Comparison of controller design methods for a scaled metro vehicle - flexible structure experiment“; American Control Conference, New York City, USA,; 07-11-2007 - 07-13-2007; in: „Proceedings of the 2007 American Control Conference“, (2007), ISBN: 1-4244-0989-6; Paper ID WeA06.4, 6 pages.

Poznámka:

Cílem tohoto kurzu je stručně seznámit posluchače s metodami modelování a řízení mechanických struktur.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 5. 12. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6746306.html