Podnikové a inovační strategie
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
W38OZ002 | ZK | 52P+26C |
- Garant předmětu:
- František Freiberg
- Přednášející:
- František Freiberg
- Cvičící:
- František Freiberg
- Předmět zajišťuje:
- ústav řízení a ekonomiky podniku
- Anotace:
-
Předmět seznamuje studenty doktorského studia s postupy, technikami a metodami analýzy a syntézy používanými při tvorbě podnikových a inovačních strategií, které jsou klíčové pro efektivní rozvoj podniků založených na pokročilých technologiích. Studenti by měli získat ucelenou představu o možnostech a využití metod a technik pro tvorbu strategií. Pozornost se soustřeďuje na takové postupy, které jsou aplikovatelné v podnikové praxi a které umožňují na základě poznaných skutečností předvídat budoucí vývoj jako základ pro tvorbu, realizaci a kontrolu podnikové a inovační strategie podniku.
•Role a poslání strategického managemetu a strategického plánování v organizaci
•Definice strategických cílů a aplikace metodologie Balanced Score Card v organizaci
•Analýzy obecného a oborového okolí podniku. Analýzy vnitřního prostředí podniku pro utváření strategií
•Proces utváření podnikových strategií
•Hodnocení a výběr strategií, utváření business case
•Podmínky implementace podnikové strategie, kontrola realizace podnikové strategie
•Význam inovací pro podnik a jejich vazba na strategii podniku, řády inovací
•Aktuální klíčové inovační trendy formující současnost a budoucnost průmyslu – disruptivní inovace
•Životní cyklus inovací a jeho dílčí fáze
•Řízení inovací a jejich dílčích fází – inovace jako projekt
•Hodnocení inovačních strategií a jejich rizik
•Ochrana duševního vlastnictví a transfer technologií
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
•KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane: Marketing management. Grada Publishing, 14. vydání, Praha 2013, ISBN 978-80-247-4150-5
•TUSHMAN, Michael, ANDERSON Philip. Managing strategic innovation and change: a collection of readings. New York: Oxford University Press, c1997. ISBN 978-0195100112.
•KIM, W. Chan a MAUBORGNE Renée. Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, c2005. ISBN 978-1-59139-619-2.
•BOER, F. Peter. Oceňování technologií: podnikatelské a finanční aspekty výzkumu a vývoje. Brno: Zoner Press, 2007. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-86815-66-4.
•- SCHRAGE, Michael. The innovator's hypothesis: how cheap experiments are worth more than good ideas.
Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, [2014]. ISBN 978-0-262-02836-3. 4.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: