Virtuální herní světy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BI-VHS.21 | Z,ZK | 5 | 2P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Radek Richtr
- Přednášející:
- Radek Richtr
- Cvičící:
- Radek Richtr
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět učí studenty metodám tvoření komplexního virtuálního světa. Volně navazuje na povinné předměty specializace PG (BI-MGA, BI-PGR). Studenti získají znalosti teorie herního návrhu, principů psaní dialogů a postav s cílem vytvořit funkční virtuální svět. V rámci laboratoří pak získají praktické dovednosti s týmovým vývojem při práci na semestrálním projektu.
- Požadavky:
-
Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE.
Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal).
- Osnova přednášek:
-
1. Scéna a její reprezentace.
2. Interakce a modality ve virtuální scéně.
3. Svět s uživatelem a bez uživatele.
4. [2] Přirozená dynamika světa.
6. Přirozené cykly činností.
7. Dialogy a scénáře.
8. Vnitřní logika virtuálního světa.
9. Nehráčské postavy ve virtuálním světě.
10. Složitější struktury.
11. Dějová linka virtuálního světa.
12. [2] Virtuální realita.
- Osnova cvičení:
-
1Zadání semestrální práce
2Finalizace tymu, rozdělení roli
3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce
4Kontrolní bod (statický svět)
5Dynamika světa a postav v něm
6Kontrolní bod (dynamický svět)
7Dějové linie, dialogy, NPC
8Komplexní virtuální svět
9Kontrolní bod (NPC, dialogy)
10Unity ve VR (svět)
11Unity ve VR (programové koncepty)
12Prezentace týmových projektů
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Salen K., Zimmerman E. : Rules of play: Game design fundamentals. The MIT Press, 2003. ISBN 978-0262240451.
2. Fullerton T. : Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. ISBN 978-0082560397.
3. Wisessing P., Dingliana J., McDonnell R. : Perception of lighting and shading for animated virtual characters. ACM, 2016. ISBN 978-1450343831.
4. Cao C., Wu H., Weng Y., Shao T., Zhou K. : Real-time facial animation with image-based dynamic avatars.ACM, 2016. ISBN 978-1450342797.
5. Schell, J. : The Art of Game Design: A Book of Lenses. A. K. Peters, Ltd., 2014. ISBN 978-1466598645.
- Poznámka:
-
Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Architektura počítačových her.
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Mgr. specializace Počítačová bezpečnost, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Návrh a programování vestavných systémů, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Počítačové systémy a sítě, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Manažerská informatika, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Softwarové inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Systémové programování, verze od 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Webové inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Znalostní inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. program, pro fázi studia bez specializace, ver. pro roky 2020 a vyšší (volitelný předmět)
- Bc. specializace Počítačová grafika, 2021 (povinně volitelný předmět)
- Study plan for Ukrainian refugees (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Systémové programování, verze od 2023 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2023 (volitelný předmět)
- Bc. specializace Počítačová grafika, 2024 (povinně volitelný předmět)