Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Virtuální herní světy

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
BI-VHS.21 Z,ZK 5 2P+2C česky
Garant předmětu:
Radek Richtr
Přednášející:
Radek Richtr
Cvičící:
Radek Richtr
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

Předmět učí studenty metodám tvoření komplexního virtuálního světa. Volně navazuje na povinné předměty specializace PG (BI-MGA, BI-PGR). Studenti získají znalosti teorie herního návrhu, principů psaní dialogů a postav s cílem vytvořit funkční virtuální svět. V rámci laboratoří pak získají praktické dovednosti s týmovým vývojem při práci na semestrálním projektu.

Požadavky:

Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE.

Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal).

Osnova přednášek:

1. Scéna a její reprezentace.

2. Interakce a modality ve virtuální scéně.

3. Svět s uživatelem a bez uživatele.

4. [2] Přirozená dynamika světa.

6. Přirozené cykly činností.

7. Dialogy a scénáře.

8. Vnitřní logika virtuálního světa.

9. Nehráčské postavy ve virtuálním světě.

10. Složitější struktury.

11. Dějová linka virtuálního světa.

12. [2] Virtuální realita.

Osnova cvičení:

1Zadání semestrální práce

2Finalizace tymu, rozdělení roli

3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce

4Kontrolní bod (statický svět)

5Dynamika světa a postav v něm

6Kontrolní bod (dynamický svět)

7Dějové linie, dialogy, NPC

8Komplexní virtuální svět

9Kontrolní bod (NPC, dialogy)

10Unity ve VR (svět)

11Unity ve VR (programové koncepty)

12Prezentace týmových projektů

Cíle studia:
Studijní materiály:

1. Salen K., Zimmerman E. : Rules of play: Game design fundamentals. The MIT Press, 2003. ISBN 978-0262240451.

2. Fullerton T. : Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. ISBN 978-0082560397.

3. Wisessing P., Dingliana J., McDonnell R. : Perception of lighting and shading for animated virtual characters. ACM, 2016. ISBN 978-1450343831.

4. Cao C., Wu H., Weng Y., Shao T., Zhou K. : Real-time facial animation with image-based dynamic avatars.ACM, 2016. ISBN 978-1450342797.

5. Schell, J. : The Art of Game Design: A Book of Lenses. A. K. Peters, Ltd., 2014. ISBN 978-1466598645.

Poznámka:

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/

Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Architektura počítačových her.

Další informace:
https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost T9:349
Richtr R.
09:15–10:45
(přednášková par. 1)
Dejvice
NBFIT PC učebna
místnost T9:348
Richtr R.
12:45–14:15
(přednášková par. 1
paralelka 101)

Dejvice
NBFIT PC ucebna
místnost T9:348
Richtr R.
14:30–16:00
(přednášková par. 1
paralelka 102)

Dejvice
NBFIT PC ucebna
Út
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 13. 10. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6569906.html