Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Kreativní programování

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
NI-CCC KZ 4 1P+2C česky
Garant předmětu:
Radek Richtr
Přednášející:
Josef Kortán, Radek Richtr
Cvičící:
Radek Richtr, Vojtěch Tomas
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

Studenti pracují na úlohách z praxe, seznámí se s kreativními a přitom praxí ověřenými způsoby vizualizace různých druhů dat.

Předmět volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, BLE, …) a představuje studentům vhodné vizualizační metody pro tradiční stejně jako pro open data.

Kombinuje známé postupy vizualizace s uměleckými metodami za využití moderních technologií. Cílem je vytvořit zajímavý vizualizační projekt.

Počítá se z úzkou spoluprací s IPR CAMP (centrum architektury a městskeho planovani) a IIM (Institut InterMédii FEL).

Požadavky:

Požadavky jsou silně individuální vzhledem k výběru semestrální práce.

Osnova přednášek:

1.Úvod, open data, proč vizualizovat data kreativním způsobem?

2.Metody a nástroje pro získání pozornosti konzumenta dat.

3.Projection Mapping - Spatial Augmentred Reality

4.Vizualizace bodových (a volumetrickych dat)

5.Vizualizace vektorových dat

6.Vzájemné mapování a vizualizace modalit, netradiční metody vizualizace

Osnova cvičení:

1.Úvod, Organizace předmětu, DEMO

2.Exkurze - CAMP, představení projektů

3.Charakteristika problému (Vstupní data vs. jejich reprezentace, Analyza, Model)

4.Způsoby vizualizace dat / SW nástroje vs realita

5.Marketing - jak dostat vaše nápady do světa.

6.práce na projektu - rešeršní část

7.práce na projektu - rešeršní část

8.kontrola rozpracovanosti projektu

9.prezentace projektu plus získání zpětné vazby z reálného světa

10.práce na projektu - implementace

11.práce na projektu - implementace

12.práce na projektu - implementace

13.prezentace projektu

Cíle studia:

Studenti pracují na rozsáhlejším týmovém projektu (5-7 studentů). Projekt si vybírají z nabízených témat s konkrétním typem dat (3D CT, voxelová data, velké grafy, point cloudy, …) případně konkrétní umělockovizuální instalace, které pak ve spolupráci s CAMP/IIM vytvoří. Projekty jsou zaměřeny buď kreativně/umělecky a/nebo technické (vizualizace) zaměření.

Studijní materiály:

Shiffman, Daniel: Learning Processing: a beginner’s guide to programming images, animation, and interaction

Lauren McCarthy, Ben Fry, and Casey Reas: Getting Started with p5.js: Making Interactive Graphics in JavaScript and Processing, by.

Greenberg, Ira: Creative Coding and Computational Art (Foundation) (1st ed.), friends of ED, p. 840, ISBN 1-59059-617-X,

Poznámka:

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/NI-CCC/

Další informace:
https://courses.fit.cvut.cz/NI-CCC/
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 21. 11. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6283506.html