Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2022/2023
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Architektura počítačových her

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
NI-APH Z,ZK 4 2P+1C česky
Garant předmětu:
Adam Vesecký
Přednášející:
Adam Vesecký
Cvičící:
Adam Vesecký
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

Předmět pokrývá celou řadu témat, postupů a metodik spojených s vývojem počítačových her - z technického, částečně ale také z designerského a filozofického hlediska. V rámci přednášek studenty provede postupně historií vývoje, strukturou herních enginů, komponentovou architekturou typickou pro vývoj her, fyzikou, grafikou, umělou inteligencí a multiplayerem.

Cvičení pak do většího detailu pokryjí vybraná technologická témata, včetně způsobů implementace některých herních mechanik.

Součástí předmětu je semestrální práce, kde bude kladen důraz na implementaci netriviálních herních mechanik.

Předmět je ekvivalentní s MI-APH.

Požadavky:

Požadavky:

Základní znalosti algoritmizace, lineární algebry, teorie grafů a datových struktur na úrovni bakalářského studia.

Používat budeme TypeScript. Stručný úvod do jazyka je rovněž součástí předmětu.

Osnova přednášek:

Osnovy přednášek:

1. Úvod do světa her

2. Herní enginy

3. Herní assety

4. Komponentová architektura

5. Návrhové vzory

6. Zvuk a hudba

7. Prostorová geometrie

8. Fyzika

9. Herní grafika

10. Herní AI

11. Multiplayer

12. Herní design

Osnova cvičení:

Osnovy cvičení:

1. Úvod do předmětu

2. Základy práce s prostředím

3. Architektura

4. Dynamika

5. Herní AI

6. Multiplayer

Cíle studia:

Cílem je:

- proniknout do širokého spektra principů a úskalí herního průmyslu

- naučit se základní struktury, algoritmy a metodiky, používané při vývoji her

- naimplementovat vlastní jednoduchou hru

Studijní materiály:

Literatura:

1. Json Gregory, Game Engine Architecture (3rd ed.), 2018

2. Robert Nystrom, Game Programming Patterns, 2014

3. Van Verth, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, 2008

4. Ian Millington, Game Physics Engine Development, 2010

5. Mat Buckland, Programming Game AI by Example, 2005

Poznámka:

Předmět je ekvivalentní s MI-APH. Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://aph.dodo.me

Další informace:
https://aphgames.cz
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 28. 3. 2023
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6157706.html