Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Pokročilé metody návrhu UI

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah
XP39UID ZK 4 2P+2S
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými metodami návrhu uživatelských rozhraní a interakce v nestandardních prostředích jako je virtuální a rozšířená realita. Studenti získají teoretický základ o interakci člověka v takových prostředích. Během kurzu se studenti seznámí s řadou technik pro návrh a testování interaktivních systému nestandardních prostředích, zejména pak ve virtuální a rozšířené realitě s kolaborativními prvky.

Požadavky:
Osnova přednášek:

1. Úvod do problematiky návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích (virtuální a rozšířená realita).

2. Psychologické aspekty návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích: vizuální percepce, fyzická interakce.

3. Psychologické aspekty návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích: pracovní paměť, orientace v prostoru.

4. Principy technologií používaných při interakci v nestandardních prostředích.

5. Interakce pomocí gest: ergonomie, přesnost, rychlost a únava.

6. Interakce pomocí gest: rozpoznávání a zpracování.

7. Multimodální interakce v nestandardních prostředích

8. Kolaborativní interakce v nestandardních prostředích

9. Interakce člověk-robot v rozšířené realitě

10. Nízkoúrovňové prototypování v nestandardních prostředích

11. Vysokoúrovňové prototypování v nestandardních prostředích

12. Metody uživatelského testování bez uživatele interaktivních kolaborativních systémů v rozšířené realitě

13. Metody uživatelského testování s uživatelem interaktivních kolaborativních systémů v rozšířené realitě

14. Nejnovější trendy v oblasti návrhu a testování uživatelských rozhraní

Osnova cvičení:
Cíle studia:
Studijní materiály:

1. Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin: About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., 2007.

2. Colin Ware: Visual Thinking for Design, Elsevier Inc., 2008.

3. Alan J. Parkin: Essential Cognitive Psychology, Psychology Press Ltd., 2000.

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 10. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6039806.html