Pokročilé metody návrhu UI
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
XP39UID | ZK | 4 | 2P+2S |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými metodami návrhu uživatelských rozhraní a interakce v nestandardních prostředích jako je virtuální a rozšířená realita. Studenti získají teoretický základ o interakci člověka v takových prostředích. Během kurzu se studenti seznámí s řadou technik pro návrh a testování interaktivních systému nestandardních prostředích, zejména pak ve virtuální a rozšířené realitě s kolaborativními prvky.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do problematiky návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích (virtuální a rozšířená realita).
2. Psychologické aspekty návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích: vizuální percepce, fyzická interakce.
3. Psychologické aspekty návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích: pracovní paměť, orientace v prostoru.
4. Principy technologií používaných při interakci v nestandardních prostředích.
5. Interakce pomocí gest: ergonomie, přesnost, rychlost a únava.
6. Interakce pomocí gest: rozpoznávání a zpracování.
7. Multimodální interakce v nestandardních prostředích
8. Kolaborativní interakce v nestandardních prostředích
9. Interakce člověk-robot v rozšířené realitě
10. Nízkoúrovňové prototypování v nestandardních prostředích
11. Vysokoúrovňové prototypování v nestandardních prostředích
12. Metody uživatelského testování bez uživatele interaktivních kolaborativních systémů v rozšířené realitě
13. Metody uživatelského testování s uživatelem interaktivních kolaborativních systémů v rozšířené realitě
14. Nejnovější trendy v oblasti návrhu a testování uživatelských rozhraní
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin: About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., 2007.
2. Colin Ware: Visual Thinking for Design, Elsevier Inc., 2008.
3. Alan J. Parkin: Essential Cognitive Psychology, Psychology Press Ltd., 2000.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doktorské studium, prezenční forma (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, kombinovaná forma (povinně volitelný předmět)