Online marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U16C6401 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět se zabývá marketingem, marketingovou strategií a tvorbou marketingové kampaně v online prostředí. Po ukončení tohoto kurzu budou studenti schopni porozumět vlivu technologie na tradiční marketingový mix. Pochopit, jak mohou digitální marketing používat ke zvýšení prodeje a rozšiřování svého podnikání. Pochopit, jak zasáhnout cílový trh v online prostředí a stanovit základní marketingové cíle digitální marketingové kampaně.
Pochopit, možnosti měření a vyhodnocování marketingových aktivit na internetu, porozumět základům elektronického obchodování a možnostem zahraniční expanze.
Předmět je postaven na e-learningové platformě „Google Digitální garáž“, což umožní studentům získat certifikaci v oboru internetového marketingu.
- Požadavky:
-
Požadavky na zápočet:
Aktivita a zpracování individuálních a skupinových úkolů během cvičení. Např. správa sociálních médií, scénář virálního videa, práce v Google Analytics, scénář a realizace uživatelského testování, tvorba e-mailingové kampaně apod.
Nutné získat minimálně 35 bodů ze 70 možných.
Požadavky ke zkoušce:
Teoretické zvládnutí probíraných témat (v rozsahu přednášek, cvičení a povinné literatury). Zkouška bude probíhat písemnou formou (otevřené a uzavřené otázky) prostřednictvím MS Forms. Ze zkoušky je nutné získat minimálně 15 bodů z 30 možných.
Pro uzavření předmětu je nutné vykonat obě části hodnocení, tj. zkoušku i zápočet na minimálně 50 % možných bodů.
- Osnova přednášek:
-
1. Význam internetu v marketingu
2. Nástroje internetového marketingu
3. Marketing ve vyhledávačích
4. Základy optimalizace pro vyhledávače
5. Reklama ve vyhledávání
6. Reklama v obsahové síti
7. Základy e-mail marketingu
8. Marketing v sociálních médiích
9. Online video v marketingu
10. Mobilní marketing
11. Základy webové analytiky
12. Budování elektronického obchodu
13. Internet a zahraniční expanze
- Osnova cvičení:
-
Na cvičeních budou řešeny individuální a skupinové úkoly, které budou hodnoceny a na základě součtu bodů bude udělen zápočet.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je objasnění vlivu moderních informačních a komunikačních technologií jako akcelerujícího prostředku na rozvoj vztahového marketingu. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou znát principy elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu, e-procurementu a především B2B a B2C marketingu. Studenti porozumí pronikání internetu do komunikačních aktivit (internetová reklama, mobilní marketing, internetová podpora prodeje, sociální sítě, jako například Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+).
- Studijní materiály:
-
Google. Digitální garáž - e-learning [online]. 2021. Dostupné na https://digitalnigaraz.withgoogle.com/
[P] BECK, A. Google AdWords. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2898-8.
[P] JANOUCH, V. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
[P] SEDLÁK, M. a P. MIKULÁŠKOVÁ. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3727-7.
[D] LEVINSON, J. C. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3546-4.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-EK-prez.forma od 16/17 (povinný předmět zaměření)
- B-EK-prez.forma od 17/18 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 18/19 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 19/20 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 20/21 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 21/22 (povinně volitelný předmět)