Marketing Innovations
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
G16E1401 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | anglicky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Primárním úkolem marketingových inovací je získání nových zákazníků, zlepšení dobrého jména, zvýšení prodeje a ziskovosti podniku. Na začátku inovačního procesu má inovační marketing napomoci identifikaci nových tržních příležitostí i rizik a zlepšení výzkumu potřeb zákazníků. Během procesu vývoje nového produktu má inovační marketing za úkol zajistit neustále zapojení zákazníků a uživatelů do tohoto procesu. A na konci inovačního procesu je inovační marketing zodpovědný za zajištění úspěšného zavedení nového produktu, technologie a služby pro cílové publikum. Inovační marketing by měl být proto přítomen ve všech fázích inovačního procesu, aby se zajistilo, že orientace na zákazníka a trh bude v souladu s pokrokem v oblasti produktů a technologií, což často vede k aplikaci nových marketingových přístupů. Těmito hlavními aspekty se zabývá tento předmět.
- Požadavky:
-
Aktivní účast na přednáškách a cvičení.
Hodnocení:
Aktivity na cvičení: max. 10 bodů
Seminární práce: max. 30 bodů
Zkouška: max. 60 bodů
- Osnova přednášek:
-
1. Podstata, důležitost a hlavní obsah řízení inovací v kontextu marketingu
2. Primární zdroje a faktory dopadu na marketingové inovace v době pandemie
3. Jaké jsou dominantní formy marketingových inovací?
4. Etika a marketingové inovace
5. Výběr vhodných stakeholderů pro marketingové inovace
6. Jak analyzovat trh a vlastní podnikání a navrhnout marketingové inovace
7. Co je mapování marketingových inovací?
8. Plánování marketingových inovací - 1. část
9. Plánování marketingových inovací - 2. část
10. Propojení podnikové strategie s marketingovými inovacemi
11. Práva duševního vlastnictví a marketingové inovace
12. Jak využívat trendy Průmyslu 4.0 v marketingu
13. Marketingové inovace v době pandemie
14. První termín zkoušky
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Po absolvování předmětu by student měl odpovídat tyto rámcová témata: Vymezit podstatu, význam a základní funkce managementu inovací se zaměřením na marketing podniku. Vysvětlit vztahy managementu inovací k marketingu podniku. Charakterizovat marketingové plány, procesy a nástroje a související procesy inovací v podniku. Vysvětlit postup tvorby marketingové strategie a odkazy na inovační program podniku. Objasnit význam společného plánování a realizování marketingových inovací v podniku. Atd.
- Studijní materiály:
-
Studijní materiály přednášek a cvičení
Doporučené studijní materiály:
DOYLE, P. [2017]: Innovation in Marketing, Routledge, ISBN: 978-1138441071.
WRIGHT, L. T. - MOUTINHO, L. - STONE, M. - BAGOZZI, R. P. [2021]: The Routledge Companion to Marketing Research, Routledge, ASIN: B0932J6FW8.
KOTLER, P. - KARTAJAYA, H. - SETIAWAN, I. [2016]: Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, John Wiley & Sons Inc., ISBN: 978-1119341208.
JEMALA, M. [2012]: Nature of Foresight Planning, LAP LAMBERT Academic Publishing: Saarbrücken, ISBN 978-3659131509.
JEMALA, M. [2014]: Technology identification: How to bring technology innovation to life? Scholars' Press: Saarbrücken, ISBN: 978-3-639-71044-1.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- PRI-P navazující prezenční studium od 18/19 (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 18/19 (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Project management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Financial Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Process Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Regional Studies (povinný předmět)
- Innovation Project Management od 2019/20 (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Financial Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Process Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Project Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Regional Studies (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Financial Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Regional Studies (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Process Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Project Management (povinný předmět)
- IPM Compulsory Courses (povinný předmět programu)
- Process Management, prezenční - 22/23 (povinný předmět)
- Financial management, AR 22/23, prezenční forma (povinný předmět)
- Regional Studies, prezenční forma, AR 22/23 (povinný předmět)
- Project management, prezenční forma, AR 2022/2023 (povinný předmět)