Podnikání na internetu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
2383705 | Z | 2 | 0P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- ústav řízení a ekonomiky podniku
- Anotace:
-
Hlavním cílem předmětu je podpora a rozvoj podnikatelských a manažerských znalostí a dovedností. Kurz představuje podnikání jako relevantní cestu budoucího profesního uplatnění. V úvodu se kurz soustředí na představení konceptu Průmysl 4.0 a jeho základních prvků. Dále jsou představeny klíčové faktory potřebné pro formování podnikatelské ideji a strategie, struktura podnikatelského plánu a možnosti, jak zajistit financování podnikání. Kurz se zaměřuje také na představení možností využití internetu, jako efektivního nástroje pro podporu podnikání. V rámci kurzu jsou představovány klíčové aplikace internetu, podporující různé oblasti podnikání, především formy elektronického obchodování a marketingu.
- Požadavky:
-
Základní znalosti z kurzu Management a ekonomika podniku.
- Osnova přednášek:
-
Seminář 1
?Industry 4.0 - historie, podstata, potenciál pro podnikání
Seminář 2
?Podnikatelská idea a strategie
?Podnikatelský plán
Seminář 3
?Podnikatelská idea a strategie
?Podnikatelský plán
Seminář 4
?Ekonomika a zdroje financování podnikání
?Moderní formy financování na internetu
Seminář 5
?Obchod, internetové a elektronické obchodování
?Modely a koncepty elektronického obchodu - B2B, B2C, C2C
Seminář 6
?Obchod, internetové a elektronické obchodování
?Modely a koncepty elektronického obchodu - B2B, B2C, C2C
?Výhody a nevýhody elektronického obchodu
Seminář 7
?Marketingové koncepty
Seminář 8
?Marketingová komunikace
Seminář 9
?Marketing na internetu a sociálních sítích
Seminář 10
?Infrastruktura, bezpečnost, testování použitelnosti
Seminář 11
?Projektování elektronického obchodu
Seminář 12
?Projektování elektronického obchodu
Seminář 13
?Projektování elektronického obchodu
- Osnova cvičení:
-
Seminář 1
?Industry 4.0 - historie, podstata, potenciál pro podnikání
Seminář 2
?Podnikatelská idea a strategie
?Podnikatelský plán
Seminář 3
?Podnikatelská idea a strategie
?Podnikatelský plán
Seminář 4
?Ekonomika a zdroje financování podnikání
?Moderní formy financování na internetu
Seminář 5
?Obchod, internetové a elektronické obchodování
?Modely a koncepty elektronického obchodu - B2B, B2C, C2C
Seminář 6
?Obchod, internetové a elektronické obchodování
?Modely a koncepty elektronického obchodu - B2B, B2C, C2C
?Výhody a nevýhody elektronického obchodu
Seminář 7
?Marketingové koncepty
Seminář 8
?Marketingová komunikace
Seminář 9
?Marketing na internetu a sociálních sítích
Seminář 10
?Infrastruktura, bezpečnost, testování použitelnosti
Seminář 11
?Projektování elektronického obchodu
Seminář 12
?Projektování elektronického obchodu
Seminář 13
?Projektování elektronického obchodu
- Cíle studia:
-
Hlavním cílem předmětu je podpora a rozvoj podnikatelských a manažerských znalostí a dovedností. Kurz představuje podnikání jako relevantní cestu budoucího profesního uplatnění. V úvodu se kurz soustředí na představení konceptu Průmysl 4.0 a jeho základních prvků. Dále jsou představeny klíčové faktory potřebné pro formování podnikatelské ideji a strategie, struktura podnikatelského plánu a možnosti, jak zajistit financování podnikání. Kurz se zaměřuje také na představení možností využití internetu, jako efektivního nástroje pro podporu podnikání. V rámci kurzu jsou představovány klíčové aplikace internetu, podporující různé oblasti podnikání, především formy elektronického obchodování a marketingu.
- Studijní materiály:
-
?Mařík, V. a kol.: Průmysl 4.0, Computer-Press (v tisku)
?Donát, J.: E-Business pro manažery, Grada Publishing, Praha 2000
?Shim, J. K.: The international handbook of electronic commerce; Chicago: Glenlake Publishing : Fitzroy Dearborn, 2000
?Tondr, L.: Podnikáme s Internetem, Computer Press, Praha 2002
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: