Current Issues in Business from a V4 Perspective
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U88E0101 | KZ | 6 | 4P+0C | anglicky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
The course, organized in five full-day lectures involving an international group of guest lecturers and supported by the Visegrad Funds, will take a multidisciplinary approach, introducing and developing particular advanced topics relevant for business. This will be addressed from a Central-European view-point, providing students with international as well as regional-specific insights.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
- The Significance and Background of a V4 Perspective
- Macroeconomic processes from a Hungarian perspective
- Innovative Approaches to Marketing from a Slovak Perspective
- Innovation Management and Knowledge Transfer from a Polish Perspective
- Issues in Business from a Practitioner's Perspective
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
The aim of the course is to give undergraduate students who have already taken fundamental courses in management, economics and marketing a comprehensive insight into the business environment, embracing the macroeconomic and legal situation, consumer demand and marketing approaches, as well as trends in product and production innovation.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
-
The course is organized in five full-day lecture blocks
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Prospectus (volitelný předmět odborný)
- B-EK-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- B-PM-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- B-EK-prez.forma od 16/17 (povinně volitelný předmět)