Strategický management - simulace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
G16C0103 | ZK | 3 | 0P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět Strategický management - simulace je prakticky orientovaný předmět založený na kombinaci simulačního strategického programu Markstrat, teorie vybraných prvků strategického managementu a případových studií.
- Požadavky:
-
Nutná finanční spoluúčast 62,4 eur.
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
-
Představení programu Markstrat, rozdělení do týmů, základní představení předmětu a požadavků na studenty, kritéria pro absolvování předmětu.
Vize, mise, hodnoty, strategie, firemní DNA.
Podklad pro strategické rozhodování - znalost zákazníka, segmentace, targeting, positioning , sběr dat
Produkty, produkt management, cenová strategie a vazba na výzkum a vývoj
Lidské zdroje (sociální kapitál, firemní kultura, Leadership, Performance management, motivace)
Příprava strategie a role stakeholderů (správní rady, vedení firmy, managementu, majitelé), plánování.
Strategický positioning a budování značky
Prodej a distribuce, Key account management.
Uzavření, konečné výsledky simulace Markstrat, zpětná vazba
Review - prezentace strategie a výsledků svěřených firem a strategických rozhodnutí jednotlivých týmů skupině investorů tvořené řediteli z praxe v prostorách ComApu..
- Cíle studia:
-
Studenti budou rozvíjet následující dovednosti:
. Čtení finančních výkazů/výsledků a KPI a na základě nich činit příslušná rozhodnutí v rámci finančních limitů
. Zacílení na vybrané segmenty zákazníků
. Pochopení potřeb zákazníků a transformace těchto požadavků do specifikace produktu
. Positioning na trhu
. Tvorba marketingového mixu (komunikační strategie, obchodní strategie a strategie produktu)
. Prosazení strategie a schopnost ji změnit v případě potřeby
. Pochopení klíčových prvků realizace strategie
. Porozumění komplexitě problému, využívání příležitostí
. Vytváření kompromisů k dosažení výsledků
. Odolnost a práce pod stresem
. Týmová práce
. Prezentační dovednosti
- Studijní materiály:
-
LITERATURA - ZÁKLADNÍ
[1] KOTLER, K. Marketing Management 14th Edition, ISBN 978-0-13-210292-6
[2] VEBER, J. a kol.: Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualizované vyd. Management Press, Praha 2009.
[3] SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku. 2015.
[4] http://web.stratxsimulations.com/simulation/strategic-marketing-simulation/
LITERATURA - DOPLŇKOVÁ
[1] FOTR, J.-SOUČEK, I.: Investiční rozhodování a řízení projektů. Praha, Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3293-0.
[2] KEPNER, H. CH.-TREGOE, B. B.: The New Rational Manager. Princeton, Princeton Research Press, 2006.
[3] FOTR, J. - ŠVECOVÁ, L. a kol.: Manažerské rozhodování. Postupy, metody, nástroje. Praha, Ekopress 2016.
[4] GOLDRATT, E. M.: Kritický řetězec. 2000. ISBN 80-902770-0-4
[5] HUČKA, M.-MALÝ, M.-OKRUHLICA, F.: Správa společností. Kenberg, 2007. ISBN 978-80-903962-0-3.
[6] KIM, W. CH.-MAUBORGNE, R.: Strategie modrého oceánu. 2005. ISBN 80-7261-128-3.
[7] MAGRETTA, J.: Co je to management. Management Press 2004. ISBN 80-7261-106-2.
- Poznámka:
- Další informace:
- moodle.cvut.cz
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- N-PRI-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- N-RRP-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 17/18 (povinně volitelný předmět)