Design a brand management
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U16C5402 | ZK | 3 | 2P+0C | česky |
- Vztahy:
- Předmět U16C5402 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BC-P-DBMN-01 (vztah je symetrický)
- Předmět U16C5402 může být splněn v zastoupení předmětem 32BC-P-DBMN-01
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět se zabývá reflexí obchodních značek v kontextu soudobé spotřební kultury jako atributu složitého komplexu vztahů výroby a spotřeby, nabídky a poptávky v paralelním působení globalizačních a lokalizačních sil. Značku interpretujeme jako médium ikonických významů, symbolických znaků a emocionálních obsahů, formující sociální, ekonomické, kulturní a psychologické rozměry existence.
- Požadavky:
-
Test, alternativně zpracování prezentace (Zp).
Seminární práce na individuálně zadané téma (Zk.)
- Osnova přednášek:
-
1/ Paradigma cílových skupin a benefitů. Positioning. Brand management jako nástroj marketingu.
2/ Komunikační nástroje při budování značek
3/ Corporate identity a corporate design
4/ Brand management, strategické řízení značek, nástroje řízení značek.
5/ Hodnota značek, evaluace.
6/ Případové studie, historie budování značek, ekonomické, sociální, environmentální a politické aspekty marketingové komunikace a marketingem determinovaného designu.
7/ Vizuální atributy značek, kodifikace a implementace, tvorba design manuálů.
8/ Brand management na sociálních sítích.
9/ Design jako nástroj konkurenceschopnosti. Role designu v Průmyslu 4.0.
10/ Praktická implementace designu, profesní struktura, předpoklady a kompetence, trendy, technologické aspekty tvůrčí
práce.
11/ Ekonomické, environmentální a sociální aspekty managementu designu. Společenská zodpovědnost designéra, investora.
12/ Sféry designu. Tradice a inovace v designu, redesign, styling.
13/ Typografie v designu.
14/ Autorské právo v kreativních odvětvích.
- Osnova cvičení:
-
x
- Cíle studia:
-
Na základě interdisciplinárního charakteru pojetí předmětu je student uveden do problematiky budování a managementu značky z pohledu sociologické a marketingové teorie. Dále na praktických case studies z praxe si student propojí teorii s praxí.
- Studijní materiály:
-
Povinné:
Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press.
Keller, Kevin Lane. Strategické řízení značky.
Zákon č. 121/2000 Sb. - Zákon o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů
Doporučené:
Chernatony, Leslie de: Značka: od vize k vyšším ziskům. Computer Press 2009.
Kafka, O., Kotyza, M.: Logo & Corporate Identity. Font 2014
Kolesár, Z.: Kapitoly z dějin grafického designu. Slovart 2010.
Mikeš, J., Vysekalová, J.: Image a firemní politika. Grada 2009.
Olins, W.: Corporate Identity. Thames & Hudson 1989.
Olins, W.: On Brand. Thames & Hudson 2004.
Petránsky, Ĺ.: Teória a metodológia dizajnu. TUL, 1995.
Kolesár, Z.: Kapitoly z dějin designu 1, 2. Slovart, Slovenské design centrum, 1998, rozšířené 2008
Wheeler, A.: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team.
Font.cz
CZechdesign.cz
Designportal.cz
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-EK-prez.forma od 14/15 (povinně volitelný předmět)
- B-PM-prez. forma od 14/15 (povinně volitelný předmět)
- B-EK-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- B-PM-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- B-EK-prez.forma od 16/17 (povinný předmět zaměření)
- B-EK-prez.forma od 17/18 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 18/19 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 19/20 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 20/21 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 21/22 (povinně volitelný předmět)