Strategický marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
16NSM | Z | 4 | 2P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Studenti se seznámí s prvky a postupy ve všech etapách strategického marketingového plánování a řízení, osvojí si aplikace strategického marketingu v různých oblastech podnikání. Po absolvování budou studenti schopni vybrat vhodnou marketingovou strategii, používat prvky STP marketingu, tržní segmentační výzkumy a navrhnout efektivní strategie pro marketingový mix.
Obsah předmětu:
1. Význam marketingu a marketingové strategie. Podstata strategického marketingového myšlení.
2. Strategický marketingový proces a jeho fáze.
3. Strategická situační analýza ? metody, postupy, analýzy.
4. Marketingový výzkum a tržní informace.
5. Fáze STP marketingu. Strategie pokrytí trhu.
6. Tržní segmentace, targetiong, cílové skupiny.
7. Koncept positionningu, zásady positionningu, strategie změny positionningu.
8. Strategické marketingové cíle a volba marketingových strategií.
9. Přehled modelů marketingových strategií, strategie marketingového mixu.
10. Strategie brand managementu, zásady tvorby a řízení značky.
11. Realizace strategického marketingového procesu, realizační aktivity.
12. Strategie vstupu na zahraniční trhy,
13. Marketingový audit a kontrola.
- Požadavky:
-
Úspěšné absolvování požadavků zadaných na cvičení
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je využití základních znalostí z oblasti marketingu, jejich rozšíření o znalosti z oblasti strategického marketingu a rozvinutí strategického marketingového myšlení. Předmět naučí studenty osvojit si podstatu a metody strategického marketingového řízení a uplatnit tyto zásady v praxi. Seznámí je s prvky a postupy ve všech etapách strategického marketingového plánování a řízení, ukáže jim aplikace strategického marketingu v různých oblastech podnikání. Po absolvování budou studenti schopni vybrat vhodnou marketingovou strategii, používat prvky STP marketingu, tržní segmentační výzkumy a navrhnout efektivní strategie pro marketingový mix.
- Studijní materiály:
-
Studijní literatura základní / povinná:
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2014. ISBN 978-80-85970-81-4.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 80-247-0447-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
Studijní literatura doporučená:
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světe. 3., aktual. a přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. Expert (Grada Publishing). ISBN 978-80-247-2986-2.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., ISBN 978-80-7261-160-7.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing firmy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 238 s. ISBN 80-244-1312-4.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s., ISBN 80-247-0513-3.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2049-4.
Média: časopisy Strategie, Marketing + Media
www.marketingovenoviny.cz
- Poznámka:
- Další informace:
- Intranet MÚVS
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- N-PRI-prez.forma od 13/14 (povinný předmět)
- N-RRP-prez.forma od 13/14 (povinný předmět)
- N-PRI-prez. forma od 14/15 (povinný předmět)
- N-RRP-prez. forma od 14/15 (povinný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 15/16 (povinný předmět)
- N-RRP-prez.forma od 15/16 (povinný předmět zaměření)