Počítačová grafika a virtuální realita
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
20Y2PV | KZ | 2 | 2+0 | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra dopravní telematiky
- Anotace:
-
Cílem předmětu je poskytnout podrobnější informace o technologiích pro práci s 2D a 3D počítačovou grafikou a virtuální realitou. Seznámí posluchače s definicí a principy tvorby trojrozměrných a dvojrozměrných scén, algoritmy používaných při jejich počítačovém zpracování. Součástí výuky je i praktické programování algoritmů pro grafiku, interaktivní počítačovou grafiku a VRML či základy grafické knihovny OpenGL.
- Požadavky:
-
Základy programování, základy algoritmizace.
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Základní znalosti technického programového vybavení pro 2D a 3D počítačovou grafiku, interaktivní grafiku a virtuální realitu.
- Studijní materiály:
-
Žára, J., Beneš, B., Felkel, P., Moderní počítačová grafika. (2nd edition)Computer Press, 2005, Akenine-Moller T., Haines E., Real-time rendering (2nd edition). A K Peters Ltd; 2002, Jiří Žára, VRML97 : Laskavý průvodce virtuálními světy, Computer Press, 1999.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: