Vybrané kapitoly ze softwarového inženýrství
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
XP33KSI | ZK | 4 | 2P+0S | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra kybernetiky
- Anotace:
-
Vývoj programového vybavení počítačů je složitá, nákladná, ale na druhé straně také velmi profitabilní činnost, které se věnují často velké týmy v rámci rozsáhlých projektů. Metody vývoje softwarového produktu a organizace příslušného procesu mohou odlišit úspěšné projekty a firmy od neúspěšných. Tyto metody představují vyšší stupeň znalostí a dovedností než je psaní jednoduchých programů, se kterými se studenti ve výuce základů programování setkávají.
Lze očekávat, že i studenti, kteří nestudují informatiku jako hlavní obor, budou v budoucnosti uplatňovat výsledky své práce ve formě rozsáhlých programů a se zásadami profesionální tvorby softwarových systémů budou konfrontováni.
Přednáška je přehledová a sleduje svojí strukturou hlavní fáze vývoje softwarového produktu. Dobrá znalost objektově-orientovaného programování je pro pochopení přednášky podmínkou a bude rozšířena o moderní metody, např. design patterns, adaptivní programování, aspektově-orientované programování.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/XP33KSI
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod
2. Softwarový produkt a proces
3. Analýza a modelování
4. Specifikace
5. Návrh
5.1. Softwarová architektura
5.2. Návrhové vzory
5.3. Adaptivní programování
5.4. Modularita
5.5. Aspektově-orientované programování
5.6. Grafické uživatelské rozhraní
6. Verifikace a testování
7. Softwarový vývojový proces
8. Konfigurace a správa verzí
9. Softwarové metriky
10. Softwarová kvalita
11. Údržba programových systémů a jejich další vývoj
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1.Ghezzi, C, Jazayeri, M., Mandrioli, D.: Fundamentals of Software Engineering. Pearson, 2003.
2.Sommerville, I.: Software Engineering. 8th Edition, Addison-Wesley, 2007.
3.Sommerville, I.: Software Engineering. 9th Edition, Pearson, 2011.
4.Pfleeger, S.L., Atlee, J.M.: Software Engineering. 3rd Edition, Pearson, 2006.
5.Kuchana, P.: Software Architecture Design Patterns in Java. Auerbach Publications, 2004.
6.Ammann, P., Offutt, J.: Introduction to Software Testing. Cambridge Universit Press, 2008.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doktorské studium, prezenční forma (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, kombinovaná forma (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, strukturované prezenční (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, strukturované kombinované (povinně volitelný předmět)