Competitive Intelligence
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
16XCOI | Z,ZK | 6 | 2P+0C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět je určen jako volitelný pro studenty oboru Podnikání a management v průmyslu. Zahrnuje problematiku definování informačních potřeb specifických pro podporu strategického řízení organizací, vyhledání příslušných informačních zdrojů, zejména externích, jejich analýzu a následnou tvorbu znalostní a poznatkové báze, včetně komunikace těchto poznatků vrcholovému managementu organizace.
- Požadavky:
-
Žádné požadavky.
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s postupy a nástroji používanými pro CI. Student by po absolvování předmětu měl být schopen v rámci tzv. zpravodajského cyklu definovat informační potřeby formou tzv. Key Information Topics resp. Key Information Questions, vyhledat příslušné relevantní informační zdroje, provést jejich analýzu a zpracovat příslušnou zprávu pro vrcholové vedení organizace. Současně s tím by měl byt schopen vytvářet znalostní a poznatkovou bázi využitelnou pro efektivní vyhledávání a analýzu informací. V rámci přednášek budou provedeny praktické ukázky práce se systémy, které se používají pro řešení CI v ČR.
- Studijní materiály:
-
McGonable J. J., Vella C.M.:The Manager's Guide to Competitive Inteligence. Praeger Publisher, 2003
Rodenberg J.,: Competitive Inteligence and Senior Management. Eburon, 2007,
Vymětal J., Diaciková A., Váchová M.:Informační a znalostní management v praxi.Lexis Nexis CZ, 2006,
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- N-PMP-komb.forma od 10/11 (povinně volitelný předmět)
- N-PMP-prez.forma od 10/11 (povinně volitelný předmět)