Seminář Počítačové Grafiky
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
XP39SPG | Z,ZK | 4 | 2P+2S |
- Garant předmětu:
- Jiří Bittner
- Přednášející:
- Jiří Bittner, Daniel Sýkora
- Cvičící:
- Jiří Bittner, Daniel Sýkora
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Seminář počítačové grafiky seznámí studenty s vybranými výzkumnými tématy počítačové grafiky jako jsou efektivní zobrazovací metody, modelování povrchů a jejich optických vlastností, simulace fyzikálních jevů, geometrické modelování a animace. Seminář se věnuje i grafickým technikám využívaným v příbuzných oborech jako je zpracování obrazu, počítačové vidění a interakce člověka s počítačem podle konkrétních témat doktorských projektů studentů předmětu. Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/XP39SPG
- Požadavky:
-
Žádné prerekvizity.
- Osnova přednášek:
-
Rámcový plán témat:
1. Fyzikálně založená syntéza obrazu - Algoritmy
2. Fyzikálně založená syntéza obrazu - Modely povrchů
3. Fyzikálně založená syntéza obrazu - Pokročilá témata
4. Datové struktury pro syntézu obrazu - Objektové hierarchie
5. Datové struktury pro syntézu obrazu - Prostorová dělení
6. Urychlování metod sledování paprsku - Část I
7. Urychlování metod sledování paprsku - Část II
8. Zobrazování v reálném čase - Algoritmy
9. Zobrazování v reálném čase - Optimalizační techniky
10. Interaktivní manipulace obrazu - Část I
11. Interaktivní manipulace obrazu - Část II
12. Modelování přírodních jevů - Část I
13. Modelování přírodních jevů - Část II
- Osnova cvičení:
-
1. Introduction and paper assigment
2. Work on presentations
3. Work on presentations
4. Presentation and discussion of paper 1
5. Presentation and discussion of paper 2
6. Presentation and discussion of paper 3
7. Presentation and discussion of paper 4
8. Presentation and discussion of paper 5
9. Presentation and discussion of paper 6
10. Presentation and discussion of paper 7
11. Presentation and discussion of paper 8
12. Discussion of reviews
13. Reserve
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru.
- Studijní materiály:
-
[1] Matt Pharr, Wenzel Jakob, Greg Humphreys. Physically Based Rendering 3rd edition. Morgan Kaufmann, 2016.
[2] Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman. Real-Time Rendering 3rd Edition, A. K. Peters, Ltd., 2008.
[3] Conference and journal publiactions related to PhD thesis topics of course participants
- Poznámka:
- Další informace:
- https://dcgi.fel.cvut.cz/cs/study/spg
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doktorské studium, prezenční forma (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, kombinovaná forma (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, strukturované prezenční (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, strukturované kombinované (povinně volitelný předmět)