Pedagogická praxe
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
51KPRAXE | KZ | 9 | 50 | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Škola zabezpečuje realizaci pedagogické praxe v prezenčním studiu a v kombinovaném studiu u těch, kteří nemají žádnou pedagogickou praxi, vykoná student:
o6 náslechů (hospitací) u učitele, který vyučuje příslušný odborný předmět (předměty). O hospitaci a následném pohospitačním pohovoru provede student podle pokynů katedry inženýrské pedagogiky MÚVS ČVUT samostatně písemný záznam, který odevzdává katedře jako podklad pro udělení zápočtu;
o4 pedagogické výstupy ve výuce dle oborového zaměření. Škola na těchto výstupech zajišťuje hospitace odpovědným pracovníkem školy (fakultní učitel, ředitel školy, zástupce ředitele školy a další odborně a pedagogicky způsobilí pracovníci školy), bude proveden pohospitační rozbor, vyplněn záznam o hodnocení výstupu studenta.
Škola zabezpečuje realizaci pedagogické praxe v kombinovaném studiu u těch, kteří mají pedagogickou praxi, vykoná student:
o3 náslechy (hospitace) v hodinách toho učitele, který vyučuje stejný nebo příbuzný předmět. O hospitaci a následném pohospitačním pohovoru provede student podle pokynů katedry inženýrské pedagogiky MÚVS ČVUT samostatně písemný záznam, který odevzdává katedře jako podklad pro udělení zápočtu;
o2 pedagogické výstupy ve výuce dle oborového zaměření. Škola na těchto výstupech zajišťuje hospitace odpovědným pracovníkem školy (fakultní učitel, ředitel školy, zástupce ředitele školy a další odborně a pedagogicky způsobilí pracovníci školy), bude proveden pohospitační rozbor, vyplněn záznam o hodnocení výstupu studenta.
- Požadavky:
-
složená zkouška z Didaktiky odborných předmětů
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu Pedagogická praxe je praktický nácvik získaných znalostí a dovedností na středních technických školách. Studenti již využívají znalosti a dovednosti získané z předchozího studia pedagogiky, psychologie, rétoriky, a především pak didaktiky odborných předmětů. V rámci přípravy na pedagogickou praxi jsou studenti systematicky připravováni na činnosti, jejichž ovládnutí determinuje jejich výsledky, efektivitu pedagogického působení.
- Studijní materiály:
-
Bočková, V., Podlahová, L. Vyučovací hodina a její pozorování. Olomouc: UP, 1989.
Byčkovský, P. Základy měření výsledků výuky. Tvorba didaktického testu. Praha: ČVUT, 1993.
Drahovzal, J.; Kilián O.; Kohoutek R. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido,1997.
Chrástka, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.
Kalhous, Z.; Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
Melezinek, A. Inženýrská pedagogika. Praha: Ediční středisko ČVUT, 1994.
Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.
Průcha, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál 1995.
Rys, S. Hospitace v pedagogické praxi, Praha: SPN, 1988.
Svoboda, E.; Bečková, V.; Švercl, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů. Praha: Vydavatelství ČVUT, 2004.
Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU PF, 1998.
Švec, V. a kol. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU PF, 1996.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-UOP-komb.forma od 11/12 (povinný předmět)
- B-UOP-komb.forma od 12/13 (povinný předmět)