Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Pedagogická praxe

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
51KPRAXE KZ 9 50 česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
institut pedagogických a psychologických studií
Anotace:

Škola zabezpečuje realizaci pedagogické praxe v prezenčním studiu a v kombinovaném studiu u těch, kteří nemají žádnou pedagogickou praxi, vykoná student:

o6 náslechů (hospitací) u učitele, který vyučuje příslušný odborný předmět (předměty). O hospitaci a následném pohospitačním pohovoru provede student podle pokynů katedry inženýrské pedagogiky MÚVS ČVUT samostatně písemný záznam, který odevzdává katedře jako podklad pro udělení zápočtu;

o4 pedagogické výstupy ve výuce dle oborového zaměření. Škola na těchto výstupech zajišťuje hospitace odpovědným pracovníkem školy (fakultní učitel, ředitel školy, zástupce ředitele školy a další odborně a pedagogicky způsobilí pracovníci školy), bude proveden pohospitační rozbor, vyplněn záznam o hodnocení výstupu studenta.

Škola zabezpečuje realizaci pedagogické praxe v kombinovaném studiu u těch, kteří mají pedagogickou praxi, vykoná student:

o3 náslechy (hospitace) v hodinách toho učitele, který vyučuje stejný nebo příbuzný předmět. O hospitaci a následném pohospitačním pohovoru provede student podle pokynů katedry inženýrské pedagogiky MÚVS ČVUT samostatně písemný záznam, který odevzdává katedře jako podklad pro udělení zápočtu;

o2 pedagogické výstupy ve výuce dle oborového zaměření. Škola na těchto výstupech zajišťuje hospitace odpovědným pracovníkem školy (fakultní učitel, ředitel školy, zástupce ředitele školy a další odborně a pedagogicky způsobilí pracovníci školy), bude proveden pohospitační rozbor, vyplněn záznam o hodnocení výstupu studenta.

Požadavky:

složená zkouška z Didaktiky odborných předmětů

Osnova přednášek:
Osnova cvičení:
Cíle studia:

Cílem předmětu Pedagogická praxe je praktický nácvik získaných znalostí a dovedností na středních technických školách. Studenti již využívají znalosti a dovednosti získané z předchozího studia pedagogiky, psychologie, rétoriky, a především pak didaktiky odborných předmětů. V rámci přípravy na pedagogickou praxi jsou studenti systematicky připravováni na činnosti, jejichž ovládnutí determinuje jejich výsledky, efektivitu pedagogického působení.

Studijní materiály:

Bočková, V., Podlahová, L. Vyučovací hodina a její pozorování. Olomouc: UP, 1989.

Byčkovský, P. Základy měření výsledků výuky. Tvorba didaktického testu. Praha: ČVUT, 1993.

Drahovzal, J.; Kilián O.; Kohoutek R. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido,1997.

Chrástka, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.

Kalhous, Z.; Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

Melezinek, A. Inženýrská pedagogika. Praha: Ediční středisko ČVUT, 1994.

Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.

Průcha, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál 1995.

Rys, S. Hospitace v pedagogické praxi, Praha: SPN, 1988.

Svoboda, E.; Bečková, V.; Švercl, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů. Praha: Vydavatelství ČVUT, 2004.

Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU PF, 1998.

Švec, V. a kol. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU PF, 1996.

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 21. 11. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1943306.html