Počítačová grafika a virtuální realita
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
16Y2PG | KZ | 2 | 2P+0C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Petr Bouchner, Stanislav Novotný
- Cvičící:
- Petr Bouchner, Stanislav Novotný
- Předmět zajišťuje:
- katedra dopravních prostředků
- Anotace:
-
Principy tvorby a zpracování 2D a 3D grafiky a virtuálních prostředí včetně algoritmů používaných při jejich počítačovém zpracování. Základy profesionálních i freewarových softwarů pro tvorbu a zpracování 2D a 3D grafiky. Tvorba interaktivní grafiky a základy programování v jazyce VRML či s využitím grafických knihoven (OpenGL).
- Požadavky:
-
Základy programování, základy algoritmizace.
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Základní znalosti technického a programového vybavení pro 2D a 3D počítačovou grafiku, interaktivní grafiku a virtuální realitu.
- Studijní materiály:
-
Žára, J., Beneš, B., Felkel, P., Moderní počítačová grafika (2nd edition), Computer Press, 2005
Akenine-Moller T., Haines E., Real-time rendering (2nd edition), A K Peters Ltd, 2002
Jiří Žára, VRML97: Laskavý průvodce virtuálními světy, Computer Press, 1999
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- navaz. mag. PRE program DS 22/23 (povinně volitelný předmět)
- navaz. mag. PRE program LA 22/23 (nová akreditace) (povinně volitelný předmět)
- navaz. mag. PRE program DS 23/24 (povinně volitelný předmět)
- navaz. mag. PRE program LA 23/24 (povinně volitelný předmět)
- navaz. mag. PRE program DS 24/25 (povinně volitelný předmět)
- navaz. mag. PRE program LA 24/25 (povinně volitelný předmět)