Leadership a řízení talentů
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
51LRT | Z,ZK | 4 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Předmět Leadership a řízení talentů je zaměřen na pochopení specifik řízení a vedení lidí s diferencovaným využíváním tzv. tvrdých a měkkých nástrojů řízení; srovnávací analýzu metod řízení a vedení odpovídajících klíčových způsobilostí manažerů a leaderů; leadership jako nástroj k identifikaci způsobilostí zaměstnanců, objevování talentů a cílené práce s nimi, k facilitaci, podpoře týmové spolupráce, vzájemné důvěry a odpovědnosti za dosažení žádoucích výsledků, se zaměřením na rozvíjení potenciálu a motivace zaměstnanců, energetizace, synergických efektů; charakteristiku osobnosti leadera jako nositele vize, poslání, stratéga orientovaného na realizaci klíčových záměrů organizace.
- Požadavky:
-
nestanoveno
- Osnova přednášek:
-
Interdisciplinární podstata leadershipu a přehled rozhodujících fází jeho vývoje
Komplementarita managementu a leadershipu v teorii a v podnikové praxi
Význam leadershipu v řízení změny
Klíčové role a kompetence manažera a lídra
Osobnostní leadership
Styly řízení a vedení lidí a míra efektivity jejich použití
Faktory skupinové dynamiky a význam pozitivního vedení
Rozvoj týmové synergie
Rozvoj kreativity jednotlivců a inovativní vedení
Zvládání konfliktů v pracovní skupině a techniky skupinového řešení problémů
Transformační a strategický leadership
Strategický rámec talent managementu
Identifikace a rozvoj klíčových zaměstnanců
- Osnova cvičení:
-
Strategický leadership - vazba na strategii podniku
Strategický leadership - obhajoba vytvořené strategie
Řízení změn a řízení projektů
Leadership na úrovni pracovní skupiny / týmu (vedení lidí, porady a facilitace
Individuální leadership - motivace a styly vedení
Řízení konfliktů
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je osvojit si vývojové principy leadershipu vedoucí od závislosti k nezávislosti(proaktivita, preference důležitého před naléhavým orientace na cíl), od nezávislosti k vzájemnosti (emoční inteligence, empatie, respektování odlišností, win/win vyjednávání, utváření pozitivních vztahů), k efektivitě (utváření tvůrčího prostředí, rozvoj kreativity, generování nápadů, procesní řízení inovací) silou osobního příkladu vést druhé k aktivní spoluúčasti. Struktura práce s talenty jako zdroj nástupnictví a permanentního zlepšování; identifikace talentů, jejich rozvoj zaměření na zvládnutí principů nezbytných pro rozvoj inovativních schopností učící se organizace, jejich rozmístění a propojení.
- Studijní materiály:
-
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů, 10.vydání, Praha, Grada Publishing, 2007
BARTÁK, J. Od znalostí k inovacím: tvorba, rozvíjení a využívání znalostí. Praha: Alfa, 2008. ISBN 978-80-87197-03-5
COVEY, S.R.: 7 návyků vůdčích osobností. Praha, Pragma 1997, ISBN 80-85213-41-9
COVEY,S.R.: 8.návyk: Od efektivnosti k výjimečnosti. Praha, Management Press 2008, ISBN 978-80-7261-138-6
DĚDINA, J., CEJTHAMR, V. Management a organizační chování. Praha: Grada Publishing, 2005.
TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí : odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-0882-9
TURECKIOVÁ, M. Organizační chování: teoretická východiska a trendy personálního managementu. Praha: UJAK, 2009. ISBN 978-80-86723-66-2
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-PM-prez.forma od 10/11 (povinný předmět)
- B-PM-prez.forma od 11/12 (povinný předmět)
- B-PM-prez.forma od 12/13 (povinný předmět)