Podnikové vzdělávání
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
51PV | Z,ZK | 4 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Předmět se zabývá základními přístupy ke vzdělávání pracovníků, souvislostmi s dalšími typy vzdělávání a personálními činnostmi a se současnými přístupy k rozvoji jednotlivců, týmů i podniků.
- Požadavky:
-
nejsou stanoveny
- Osnova přednášek:
-
Úvod do předmětu - základní pojmy a vztahy mezi nimi
Vývoj podnikového vzdělávání a základní přístupy k němu
Integrace podnikového vzdělávání do řídicích procesů
Koncepce a strategie vzdělávání a rozvoje pracovníků, cyklus podnikového vzdělávání
Identifikace a analýza vzdělávacích potřeb
Typy podnikového vzdělávání, metody a formy používané v podnikovém vzdělávání
Realizace a hodnocení efektivity podnikového vzdělávání
Rozvoj lidských zdrojů a další koncepce rozvoje v podnikové praxi
Znalosti a jejich řízení v organizaci
Intelektuální a lidský kapitál
Rozvoj na úrovni organizace - učící se organizace
Podnikové vzdělávání v systému celoživotního vzdělávání a učení - kontext a predikce vývoje podnikového vzdělávání
- Osnova cvičení:
-
Systémový přístup ke vzdělávání pracovníků v praxi současných podniků
Specifika vzdělávání v malých a středních podnicích
Příprava koncepce podnikového vzdělávání - zpracování podle zadané metodiky
Příprava vzdělávacího projektu - zpracování podle zadané metodiky
Prezentace koncepce vzdělávání a ukázka technik použitých v projektu
„Veletrh“ projektů a vyhodnocení
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled v oblasti vzdělávání pracovníků. Studenti budou seznámeni se základními funkcemi vzdělávání ve společnosti a v průmyslových podnicích, budou schopni provést analýzu vzdělávacích potřeb, formulovat cíle vzdělávání, vytvořit vzdělávací plán a vyhodnotit účinnost vzdělávání pracovníků.
- Studijní materiály:
-
Bartoňková, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010.
Hroník, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2006.
Vodák J., Kucharčíková, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců, 2. vyd. Praha: Grada, 2011.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-PM-prez.forma od 10/11 (povinný předmět)
- B-PM-prez.forma od 11/12 (povinný předmět)
- B-PM-prez.forma od 12/13 (povinný předmět)
- B-PM-prez.forma od 13/14 (povinný předmět)
- B-PM-prez. forma od 14/15 (povinný předmět)