Management rozvoje podniku
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
16XM | Z,ZK | 5 | 3+0 | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět bude zaměřen na základní metody a techniky předvídání a zejména na využití scénářů v manažerské praxi vrcholového managementu. Zásadní roli má vysvětlení použití nástrojů pro proces řízení rozvoje podniku, tj. především k vytváření konkurenční výhody podniku.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s rolí představenstva a vrcholových manažerů v managementu rozvoje podniku. Východiskem je analýza a charakteristika odvětví, konkurenčního okolí a určení strategických rozvojových faktorů okolí a vnitřních možností podniku.
- Studijní materiály:
-
Hunger, J.D., Wheelen, T.L.: Strategic Management, 1993
Porter, M.: Konkurenční strategie, Victoria Publishing, 1994
Kees van der Heijden: Scénáře. Umění strategické konverzace, ASPI, Praha 1996
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- N-PRI-prez.forma od 10/11 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 11/12 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 12/13 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 13/14 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez. forma od 14/15 (povinně volitelný předmět)