Competitive Intelligence
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
16XCI | Z,ZK | 5 | 1P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět je určen jako volitelný pro oba obory Řízení regionálních projektů i Projektové řízení inovací v podniku. Zahrnuje problematiku definování informačních potřeb specifických pro podporu strategického řízení organizací, vyhledání příslušných informačních zdrojů, zejména externích, jejich analýzu a následnou tvorbu znalostní a poznatkové báze, včetně komunikace těchto poznatků vrcholovému managementu organizace.
- Požadavky:
-
Semestrální práce (cca 15 str.) a její obhajoba, týmové práce v průběhu semestru, přístup do knihovny ČVUT
- Osnova přednášek:
-
Úvod do competitive intelligence
Implementace CI do firmy
Informační pilíře v oblasti CI
Strategie firem v oblasti sociálních médií
Vědecké rešerše
Patentové rešerše
Competitive Technical Intelligence
Inovační modely a zdroje
CI praxe ve světě
- Osnova cvičení:
-
Povrchový web
Deep web
Statistické databáze (faktogragické)
Sociální média a CI
Databáze patentových informací
Monitorovací nástroje a alertní služby
Databázové systémy pro vědecké informace
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s postupy a nástroji používanými pro CI. Student by po absolvování předmětu měl být schopen v rámci tzv. zpravodajského cyklu definovat informační potřeby formou tzv. Key Information Topics resp. Key Information Questions, vyhledat příslušné relevantní informační zdroje, provést jejich analýzu a zpracovat příslušnou zprávu pro vrcholové vedení organizace. Současně s tím by měl byt schopen vytvářet znalostní a poznatkovou bázi využitelnou pro efektivní vyhledávání a analýzu informací. V rámci přednášek budou provedeny praktické ukázky práce se systémy, které se používají pro řešení CI v ČR.
- Studijní materiály:
-
McGonable J. J., Vella C.M.:The Manager's Guide to Competitive Inteligence. Praeger Publisher, 2003
Rodenberg J.,: Competitive Inteligence and Senior Management. Eburon, 2007,
Vymětal J., Diačiková A., Váchová M.:Informační a znalostní management v praxi.Lexis Nexis CZ, 2006,
Burwell H. P.: Online Competitive Inteligence. Increase Your Profits Using Cyber-Intelligence. On Demand Press, 2004,
Keřkovský M., Vykypěl O.: Strategické řízení, C.H. Beck, 2002, ISBN 80-7179-453-8
Mallya T.:Základy strategického řízení a rozhodování. Grada Publishing, 2007, ISBN:80-247-1911-8
Gilad, Benjamin. Early warning: using competitive intelligence to anticipate market shifts, control risk, and create powerful strategies [online]. New York: AMACOM, 2004 [cit. 2014-09-25]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10075610.
Papík, Richard. Strategie vyhledávání informací a elektronické informační zdroje. 1. vyd. Praha: Velryba, 2011. 192 s.
Podnikání a management. ISBN 978-80-85860-22-1.
Internetové zdroje:
www.scip.org
www.tovek.cz
www.comintell.com
Sylabus: Molnár Z.: Competitive Intelligence
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- N-PRI-prez.forma od 10/11 (povinně volitelný předmět)
- N-RRP-prez.forma od 10/11 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 11/12 (povinně volitelný předmět)
- N-RRP-prez.forma od 11/12 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 12/13 (povinně volitelný předmět)
- N-RRP-prez.forma od 12/13 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez.forma od 13/14 (povinně volitelný předmět)
- N-RRP-prez.forma od 13/14 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-prez. forma od 14/15 (povinně volitelný předmět)
- N-RRP-prez. forma od 14/15 (povinně volitelný předmět)