Úvod do studia
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
51US | Z | 3 | 2P+0C |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Předmět a pojetí inženýrské pedagogiky, základní charakteristiky předmětů zařazených v bakalářském studiu, aktuální otázky a organizace výuky, zápis stanovených vyučovacích předmětů a souvisejících identifikačních záznamů do výkazů o studiu.
- Požadavky:
-
Nezbytná je znalost studijních stylů, jejich druhů a orientace v nich, jako předpokladu úspěšného studia učitelství. Účelem je připravit studenty tak, aby toto nejvyšší odborné pedagogické vzdělání, požadované platnou legislativou pro příslušné pozice, absolvovali bezproblémově, v souladu s obecně uznávanými požadavky na vysokoškolské studium tohoto typu. Nezbytná průprava je rovněž orientována na schopnosti a dovednosti v oblasti individuálního přístupu ke studiu, včetně využití forem ICT. Na základě potřeb a osobního zájmu podpora možností využití strukturované volby volitelných předmětů spolu s výběrem tematického zaměření. Využití nabídky forem komunikace s vyučujícími se zřetelem na individuální potřeby absolvování studia.
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Seznámit studenty podrobněji s koncepcí a požadavky bakalářského studia, se specifikou společenskovědního poznání. Objasnit postavení odborných didaktik ve vztahu k technice, přírodním vědám, pedagogice a psychologii. Specifika pedagogicko-psychologicko-didaktické přípravy učitelů-techniků a poslání inženýrské pedagogiky.
- Studijní materiály:
-
Dobrovská, D. Pedagogická a psychologická příprava učitelů odborných předmětů. Praha, ISV 2004.
Ecco, U. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia 1997
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 208 s. ISBN 80-85931-79-6.
Kolektiv: Průvodce studiem. CD-ROM. 2., doplněné vydání. Praha: MÚVS ČVUT, 2006
Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál 1998.
Semrád, J.; Škrabal, M. Úvod do studia učitelství odborných předmětů. Praha: České vysoké učení technické v Praze. Nakladatelství ČVUT, 2007. 162 s. ISBN 978-80-01-03744-7.
Spousta, V. a kol. Vádemékum autora odborné a vědecké práce (se zaměřením na práce pedagogické). Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 80-210-2387-2.
Informační a poradenské služby ČVUT http://www.cvut.cz/cs/pc
Informační výchova. Kurz informační výchovy, 3 stupně. Praha: ČVUT, 2007.Dostupné na webových stránkách ČVUT: http://www.cvut.cz/.
Legislativa ČVUT, studijní předpisy (www.cvut.cz); zákon o vysokých školách a související normy.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-UPV-komb.forma od 10/11 (povinný předmět)