Solving problems and other games
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
AE4B99RPH | KZ | 6 | 1P+3C | anglicky |
- Vztahy:
- Předmět AE4B99RPH může při kontrole studijních plánů nahradit předmět A4B99RPH
- Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět A4B99RPH (vztah je symetrický)
- Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B33RPH (vztah je symetrický)
- Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět A4B99RPH (vztah je symetrický)
- Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B33RPH (vztah je symetrický)
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra kybernetiky
- Anotace:
-
The main motivation is to let students to deal with real-world
problems properly. When working in teams on real problems the student
shall learn how to decompose the big problem, how to define
interfaces, how to test and validate individual steps and so on. Many
problems will actually be beyond the first-year-student skills. And
many problem will not be solved in the optimal way. The unsolved parts
should motivate the students to study difficult theoretical
subjects. They should generate the important questions. Ideally, at
the end of the subject, the student should be eager to study deeper
about informatics.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AE4B99RPH
- Požadavky:
-
none
- Osnova přednášek:
-
1. Course intro. Prisoner's dilemma, cooperate or not. Starting with Python.
2. A very gentle introduction into objects in Python.
3. Python, remaining pieces. Maze, explanation of the second
assignment.
4. Motivation lecture about selected problems in computer science and
artificial intelligence.
5. Spam and Reversi (Othello) game. Introducing third assignment.
6. Motivation lecture about selected problems in computer science and
artificial intelligence.
7. Motivation lecture about selected problems in computer science and
artificial intelligence.
8. Closing lecture, summary of achievements, discussing results of the
student tournaments.
- Osnova cvičení:
-
Students will work independently on three assignments. They will
regularly submit intermediate results and discuss the progress with
teaching assistants.
The list of assignements may change over time span of the course:
Spam filter. How to represent frequency of bad words.
Plagiarism detection in text documents. Similar task as the spam
filter.
Reversi (Othello). A two player game. Playing in tournaments against
each other.
Zip code optical character recognition.
Finding the optimal path for a mobile robot through the labyrinth.
Iterative prisoner's dilemma. Cooperate or not, all student players
will play againts each other.
- Cíle studia:
-
The main motivation is to let students to deal with real-
world problems properly which includes Thinking about
problem, its decomposition, testing, verification,
evaluation.
- Studijní materiály:
-
Will be provided individually depending on the selected task.
- Poznámka:
- Další informace:
- http://cw.felk.cvut.cz/wiki/courses/ae4b99rph/start
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: