Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Solving problems and other games

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
AE4B99RPH KZ 6 1P+3C anglicky
Vztahy:
Předmět AE4B99RPH může při kontrole studijních plánů nahradit předmět A4B99RPH
Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět A4B99RPH (vztah je symetrický)
Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B33RPH (vztah je symetrický)
Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět A4B99RPH (vztah je symetrický)
Předmět AE4B99RPH nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B33RPH (vztah je symetrický)
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra kybernetiky
Anotace:

The main motivation is to let students to deal with real-world

problems properly. When working in teams on real problems the student

shall learn how to decompose the big problem, how to define

interfaces, how to test and validate individual steps and so on. Many

problems will actually be beyond the first-year-student skills. And

many problem will not be solved in the optimal way. The unsolved parts

should motivate the students to study difficult theoretical

subjects. They should generate the important questions. Ideally, at

the end of the subject, the student should be eager to study deeper

about informatics.

Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AE4B99RPH

Požadavky:

none

Osnova přednášek:

1. Course intro. Prisoner's dilemma, cooperate or not. Starting with Python.

2. A very gentle introduction into objects in Python.

3. Python, remaining pieces. Maze, explanation of the second

assignment.

4. Motivation lecture about selected problems in computer science and

artificial intelligence.

5. Spam and Reversi (Othello) game. Introducing third assignment.

6. Motivation lecture about selected problems in computer science and

artificial intelligence.

7. Motivation lecture about selected problems in computer science and

artificial intelligence.

8. Closing lecture, summary of achievements, discussing results of the

student tournaments.

Osnova cvičení:

Students will work independently on three assignments. They will

regularly submit intermediate results and discuss the progress with

teaching assistants.

The list of assignements may change over time span of the course:

Spam filter. How to represent frequency of bad words.

Plagiarism detection in text documents. Similar task as the spam

filter.

Reversi (Othello). A two player game. Playing in tournaments against

each other.

Zip code optical character recognition.

Finding the optimal path for a mobile robot through the labyrinth.

Iterative prisoner's dilemma. Cooperate or not, all student players

will play againts each other.

Cíle studia:

The main motivation is to let students to deal with real-

world problems properly which includes Thinking about

problem, its decomposition, testing, verification,

evaluation.

Studijní materiály:

Will be provided individually depending on the selected task.

Poznámka:

http://cw.felk.cvut.cz/wiki/courses/ae4b99rph/start

Další informace:
http://cw.felk.cvut.cz/wiki/courses/ae4b99rph/start
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 4. 12. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet12822104.html