Public Relations
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32MC-K-PBRL-01 | Z,ZK | 3 | 10B | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut veřejné správy a regionálních studií
- Anotace:
-
Kurz vychází z teorie komunikace a zaměřuje se na vytváření vztahů s veřejností jako specifického typu komunikace konkrétní organizace (politické, nevládní a zejména podnikatelské) a veřejností. Rozebírá nastavování základní strategie Public Relations a hlavní nástroje její realizace. Zahrnuje i nácvik komunikačních dovednosti.
- Požadavky:
-
Tisková zpráva - 5 bodů
Strategický plán - seminární práce (4-6 stran) 40 bodů (podmínka zápočtu)
Aktivity – účast, diskuse – 5 bodů
Zkouška – 50 bodů (test 50 bodů, v testu je nutné získat minimálně 25 bodů)
- Osnova přednášek:
-
Témata:
1. Komunikace. Společnost a proměny komunikace v souvislosti s rozvojem technologií a globalizací. Základní trendy v současné komunikaci: sekularizace, profesionalizace, personalizace, masová mediální komunikace. Nácvik komunikace.
2. Etické otazníky. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing.
3. Vytváření PR strategie. Dlouhodobá strategie, vztah ke krátkodobým plánům. Cíle strategie, strategie, cílové skupiny.
4.Prosazení strategie: Publicita. Vztahy s médii (tisková zpráva, tisková konference). Eventy, veletrhy a výstavnictví. Využití sociálních sítí a nových technologií. Zásady vytváření obsahu.
5. Krizová komunikace v PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty.
6. Nemediální složky PR. Interní komunikace. Společenská zodpovědnost.
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem kurzu je, aby student pochopil význam komunikace pro navázání vztahu s veřejností, orientoval se v přípravě strategií a možných nástrojů využití PR, vnímal etické otázky komunikace a byl schopen formulovat zadání PR specialistům.
- Studijní materiály:
-
Denisa Hejlová, Public Relations, Grada 2015, ISBN 978-80-247-5022-4
Radek Chalupa, Efektivní krizová komunikace pro manažery a PR specialisty, Grada 2012, ISBN 978-80-247-4234-2
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Process Management, kombinovaná forma, AR 2022/2023 (povinně volitelný předmět)
- Project Management, kombinovaná forma, AR 2022/2023 (povinně volitelný předmět)