Marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
XP16MAR | ZK | 4 | 2P+2S | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
- Anotace:
-
Podstata marketingu jako filozofie podnikání a systém funkcí. Poznávací a realizační stránka marketingu. Rozpory marketingu v rámci činností hodnototvorného řetězce firmy. Vztah marketingu a výroby. Příčiny rozporů a jejich řešení. Marketing jako jednotící koncepce řízení - předpoklady implementace marketingu do procesu řízení firmy. Management produktu. Podstata integrovaného inženýrství v řízení podniku. Spokojenost zákazníka. Zjišťování požadavků zákazníka. Strategie zaměřené ne spokojenost zákazníka. Hodnota zákazníka. Komplexní standardizace. Standardizace a konkurenční schopnost firmy. Uplatnění principů integrace odbyt - výroba - nákup. Procesní řízení. Změny paradigmat marketingu. Vztahový marketing, Individualizace potřeb. Rozvoj komunikačních technik. Partnerství.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/XP16MAR
- Požadavky:
-
viz https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketingove-strategie
Předpokládá se znalost základů marketingu. Jinak je třeba zařadit do výuky i základy marketingu (marketingový výzkum, analýza tržního chování, segmentace trhu, marketingové strategie, marketingový mix).
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011
Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012
Tomek,G.-Vávrová,V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy, C.H.Beck, Praha 2009
Kotler,P. : Marketing management, GRADA, Praha 2010
- Poznámka:
-
Předmět je určen pro studenty, kteří marketing neabsolvovali v řádném studiu.
- Další informace:
- https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/marketingove-strategie
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doktorské studium, prezenční forma (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, kombinovaná forma (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, strukturované prezenční (povinně volitelný předmět)
- Doktorské studium, strukturované kombinované (povinně volitelný předmět)