Humanitní předmět
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
2383000 | Z | 2 | 1P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- ústav řízení a ekonomiky podniku
- Anotace:
-
Cílem kurzu je ukázat studentům, že se komunikace stala součástí kvalifikace každého pracovníka a manažera. Základem interpersonální komunikace je rétorika, která se rozvíjí od klasické školy ve starověkém Řecku až do nejnovějších škol v Evropě a na celém světě. Hlavní pozornost se v kurzu věnuje analýze monologu (vystoupení s referátem) a dialogu (jednání, rozhovor). Studentům se vysvětluje význam nonverbální komunikace a ukazují se metody vlastního sebezdokonalování v komunikaci.
- Požadavky:
-
Prezentace referátu, příprava a prezentace rozhovoru, zpětná vazba k referujícím, diskuse
Šafránková J. a kol.: Komunikace a jednání s lidmi. ČVUT, Praha 2009
- Osnova přednášek:
-
1.Komunikace jako součást profesního vybavení každého moderního pracovníka, inženýra, manažera, vedoucího týmu a týmového pracovníka atd.
2.Rétorika jako základ mezilidské komunikace, klasická škola rétoriky.
3.Rétorika jako věda a umění v současnosti.
4.Osobnostní předpoklady pro komunikaci.
5.Základní principy komunikace
6.Aplikace komunikace v řeči, v písemném projevu.
7.Nonverbální komunikace.
8.Základní bariéry komunikace a nejčastější chyby v každodenní praxi.
9.Monolog.
10.Dialog.
11.Pravidla prezentování. Sebeprezentace.
12.Základní principy etikety.
13.Význam komunikace v praxi
- Osnova cvičení:
-
1.Komunikace jako součást profese inženýra.
2.Rétorika jako základ mezilidské komunikace, klasická škola rétoriky.
3.Rétorika jako věda a umění v současnosti.
4.Osobnostní předpoklady pro komunikaci.
5.Základní principy komunikace
6.Aplikace komunikace v řeči, v písemném projevu.
7.Nonverbální komunikace.
8.Základní bariéry komunikace a nejčastější chyby v každodenní praxi.
9.Monolog.
10.Dialog.
11.Pravidla prezentování. Sebeprezentace.
12.Základní principy etikety.
13.Význam komunikace v praxi
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Šafránková J. a kol.: Komunikace a jednání s lidmi. ČVUT, Praha 2009
Doporučená literatura:
Kohout, J.: Rétorika - umění mluvit a jednat s lidmi, Management Press, Praha 2005
Khelerová, V.: Komunikační a obchodní dovednosti manažera, Grada Publishing, Praha
1999
- Poznámka:
-
Humanitní předmět
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: