Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2020/2021

Úvod do mobilních aplikací a systémů

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
17VUMA KZ 2 1P+1C česky
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra informačních a komunikačních technologií v lékařství
Anotace:

Seznámení s moderními multiplatformními postupy vývoje mobilních a embedded aplikací pro medicínu, průmysl a domácí multimédia na nejrozšířenějších platformách. Osvojení metod výběru hardware pro mobilní a embedded aplikace. Osvojení postupů konfigurace, správy a základů programování embedded a mobilních zařízení s využitím efektivních a knihoven.

Požadavky:
Osnova přednášek:

1. Praktické ukázky použití mobilních dohledových systémů v medicíně a domácí péči.

2. Google Android - nastavení a konfigurace multiplatformních vývojových nástrojů.

3. Google Android - praktické ukázky programování mobilních aplikací I. Využití Eclipse.

4. Google Android - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na GooglePlay.

5. GNU/Linux - konfigurace a sestavení multiplatformních vývojových nástrojů GNU toolchain.

6. GNU/Linux - praktické ukázky programování mobilních a embedded aplikací I. Využití Eclipse, Code::Blocks a jejich integrace s GNU toolchainem pod MS Windows a X/Window systémem.

7. GNU/Linux - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na SourceForge a osvětlení distribuovaného modelu vývoje.

8. Apple iOS - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů Xcode.

9. Apple iOS - praktické ukázky programování mobilních aplikací.

10. Apple iOS - řešení samostatné úlohy.

11. MS Windows Phone - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů WP.

12. MS Windows Phone - praktické ukázky programování mobilních aplikací.

13. MS Windows Phone - řešení samostatné úlohy. Nastavení použití MarketPlace.

14. Ukázky integračních vývojových prostředí (pro iOS, Android atd.) - Mono, Xamarin, Qt.

Osnova cvičení:

1. Praktické ukázky použití mobilních dohledových systémů v medicíně a domácí péči.

2. Google Android - nastavení a konfigurace multiplatformních vývojových nástrojů.

3. Google Android - praktické ukázky programování mobilních aplikací I. Využití Eclipse.

4. Google Android - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na GooglePlay.

5. GNU/Linux - konfigurace a sestavení multiplatformních vývojových nástrojů GNU toolchain.

6. GNU/Linux - praktické ukázky programování mobilních a embedded aplikací I. Využití Eclipse, Code::Blocks a jejich integrace s GNU toolchainem pod MS Windows a X/Window systémem.

7. GNU/Linux - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na SourceForge a osvětlení distribuovaného modelu vývoje.

8. Apple iOS - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů Xcode.

9. Apple iOS - praktické ukázky programování mobilních aplikací.

10. Apple iOS - řešení samostatné úlohy.

11. MS Windows Phone - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů WP.

12. MS Windows Phone - praktické ukázky programování mobilních aplikací.

13. MS Windows Phone - řešení samostatné úlohy. Nastavení použití MarketPlace.

14. Ukázky integračních vývojových prostředí (pro iOS, Android atd.) - Mono, Xamarin, Qt.

Cíle studia:
Studijní materiály:

[1] Zakhour, S. a kol., Java 6 - Výukový kurz, ed. 1. vydání, Computer Press, 2007, 536 s., ISBN 978-80-251-157

[2] Reto Meier, Professional Android 4 Application Development (Wrox Professional Guides), ed. ed. 1, Wrox, 2012, ISBN 1118102274

[3] Mark L. Murphy, Android 2 - Průvodce programováním mobilních aplikací, ed. 1. vydání, Computer Press, 2011, ISBN 9788025131947

[4] R. Stones a kol.: Linux - začínáme programovat, Computer Press, 2009

[5] J.Ganssle: Embedded Systems - World Class Designs, Elsevier, 2009

[6] B. Fling: Mobile Design and Development, O'Reilly Media, 2009

[7] Ch. Hallinan: Embedded Linux Primer: A Practical Real-World Approach (2nd Edition), Prentice Hall, 2010

[8] J. Corbet et al: Linux Device Drivers, 3rd Edition, O'Reilly Media, 2005

[9] Lukáš Gregor: Mac pro úplné začátečníky, Computer Press 2011, EAN 9788025132296

[10] Stephen G. Kochan: Objective-C 2.0. Výukový kurz programování pro Mac OS X a iPhone, Computer Press 2010, EAN 9788025126547

[11] Jeff LaMarche, Dave Mark: iPhone SDK. Průvodce vývojem aplikací pro iPhone a iPod touch, Computer Press 2010, EAN 9788025128206

[12] Patrick Alessi: Vývoj her pro iPhone a iPad - programování pro iOS, Zoner Press 2012, ISBN: 978-80-7413-199-8

[13] David Pogue: Mac OS X Lion: Kompletní průvodce, Computer Press 2013, EAN 9788025137581

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 2. 3. 2021
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet2770906.html