Kurz multimedálních aplikací
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
A7B39KMA | KZ | 6 | 4c | česky |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Kurz multimedálních aplikací (Y39KMA)
- Předmět je náhradou za:
- Kurz multimedálních aplikací (Y39KMA)
- Přednášející:
- Roman Berka (gar.)
- Cvičící:
- Elena Dušková, Ondřej Macháček, Hynek Pakosta, David Sedláček
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Předmět je navržen jako kurz aktuálně zvoleného programu používaného v praxi, v současnosti program Maya. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.
- Požadavky:
-
žádné
- Osnova přednášek:
-
1. Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.
2. Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
3. Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.
4. Subdividion, modelování postupným dělením.
5. NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.
6. NURBS - pokročilejší operace.
7. Texturování, světlo.
8. Rendering.
9. Animace pomocí kanálů, principy.
10. Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.
11. Částicové systémy, mechanika.
12. Fluidní dynamika.
13. Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.
- Osnova cvičení:
-
1. Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.
2. Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
3. Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.
4. Subdividion, modelování postupným dělením.
5. NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.
6. NURBS - pokročilejší operace.
7. Texturování, světlo.
8. Rendering.
9. Animace pomocí kanálů, principy.
10. Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.
11. Částicové systémy, mechanika.
12. Fluidní dynamika.
13. Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.
- Cíle studia:
-
Cílem kurzu je rozšířit a zásadně doplnit znalosti studenta v oblasti používání modeláře Maya od běžné schopnosti k profesionálním návykům tak aby student byl schopen vytvořit znovupoužitelný model s definovaným rozhraním.
- Studijní materiály:
-
1. Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003
2. Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů: