Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Kurz multimedálních aplikací

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah
Y39KMA KZ 4 4c
Předmět nesmí být zapsán současně s:
Kurz multimedálních aplikací (A7B39KMA)
Předmět je náhradou za:
Kurz multimedálních aplikací (A7B39KMA)
Přednášející:
Cvičící:
Hynek Pakosta, Elena Dušková, Ondřej Macháček, David Sedláček
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Předmět je navržen jako kurz aktuálně zvoleného programu používaného v praxi, v současnosti program Maya. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.

Požadavky:

žádné

viz http://service.felk.cvut.cz/courses/Y39KMA/

Osnova přednášek:

1. Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.

2. Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.

3. Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.

4. Subdividion, modelování postupným dělením.

5. NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.

6. NURBS - pokročilejší operace.

7. Texturování, světlo.

8. Rendering.

9. Animace pomocí kanálů, principy.

10. Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.

11. Částicové systémy, mechanika.

12. Fluidní dynamika.

13. Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.

Osnova cvičení:

1. Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.

2. Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.

3. Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.

4. Subdividion, modelování postupným dělením.

5. NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.

6. NURBS - pokročilejší operace.

7. Texturování, světlo.

8. Rendering.

9. Animace pomocí kanálů, principy.

10. Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.

11. Částicové systémy, mechanika.

12. Fluidní dynamika.

13. Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.

Cíle studia:

Cílem kurzu je rozšířit a zásadně doplnit znalosti studenta v oblasti používání modeláře Maya od běžné schopnosti k profesionálním návykům tak aby student byl schopen vytvořit znovupoužitelný model s definovaným rozhraním.

Studijní materiály:

1. Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003

2. Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+6

Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost KN:E-311

12:45–16:00
(paralelka 101)
Karlovo nám.
Lab K311
místnost KN:E-311
Macháček O.
16:15–19:30
(paralelka 102)
Karlovo nám.
Lab K311
St
místnost KN:E-311
Sedláček D.
14:30–17:45
(paralelka 104)
Karlovo nám.
Lab K311
Čt
místnost

16:15–19:30
(paralelka 103)

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet11892804.html