Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Multimédia a počítačová animace

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
A4M39MMA Z,ZK 6 2+2L česky
Předmět nesmí být zapsán současně s:
Multimédia a počítačová animace (X39MMA)
Přednášející:
Roman Berka (gar.)
Cvičící:
Roman Berka (gar.), Adam Sporka
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).

Požadavky:

Základní znalost C++.

Detaily na

http://vyuka.iim.cz/a4m39mma:a4m39mma

Osnova přednášek:

1. Seznámení s předmětem, Inverzní kinematika

2. Dynamika, částicové systémy

3. Fluidní dynamika v počítačové animaci

4. Modelování šatů

5. Animace davu

6. Fyzikální základy akustiky

7. Zpracování zvukového signálu

8. Tvorba a editace elektronické hudby

9. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP

10. Kompozice filmových triků

11. Osvětlování, klíčování, kompozice videa, registrace videa, DVD technologie

12. Modelování a animace lidské tváře

13. Stereoskopické zobrazování

14. Rezerva

Osnova cvičení:

1. Seznámení s tématy projektů a jejich zadání

2. Konzultace k zadání projektu

3. Práce na projektu

4. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 1

5. Práce na projektu

6. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 2

7. Práce na projektu

8. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 3

9. Práce na projektu

10. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 4

11. Práce na projektu

12. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 5

13. Odevzdání projektu

14. Zápočet

Cíle studia:

Cílem předmětu je poskytnout informace o metodách řešení typických problémů v projektech z oblasti počítačové animace, virtuální reality a filmové produkce. Snahou je ukázat teoretický základ metod používaných v těchto oblastech a umožnit studentům, aby si tyto probrané techniky mohli sami vyzkoušet v rámci semestrálních projektů.

Studijní materiály:

1. Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000. ISBN 0071350268.

2. Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering

Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992. ISBN 0201544121.

3. Feynman, R. P. Feynman's Lectures on

Physics. http://www.feynmanlectures.info/

4. Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53

5. Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998, (in Czech)

6. Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c

Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost T2:A4-204
Berka R.
14:30–16:00
(přednášková par. 1)
Dejvice
Učebna
místnost T2:H1-25
Berka R.
16:15–17:45
(přednášková par. 1
paralelka 101)

Dejvice haly
Laboratoř IIM (intermedia)

Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet12588004.html