Multimédia a počítačová animace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
X39MMA | Z,ZK | 4 | 2+2L |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Multimédia a počítačová animace (A4M39MMA)
- Přednášející:
- Roman Berka (gar.)
- Cvičící:
- Roman Berka (gar.), Adam Sporka, Demlová Uznáno
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).
- Požadavky:
-
Základní znalost C++.
Detaily na
- Osnova přednášek:
-
1. Seznámení s předmětem, Inverzní kinematika
2. Dynamika, částicové systémy
3. Fluidní dynamika v počítačové animaci
4. Modelování šatů
5. Animace davu
6. Fyzikální základy akustiky
7. Zpracování zvukového signálu
8. Tvorba a editace elektronické hudby
9. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP
10. Kompozice filmových triků
11. Osvětlování, klíčování, kompozice videa, registrace videa, DVD technologie
12. Modelování a animace lidské tváře
13. Stereoskopické zobrazování
14. Rezerva
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení s tématy projektů a jejich zadání
2. Konzultace k zadání projektu
3. Práce na projektu
4. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 1
5. Práce na projektu
6. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 2
7. Práce na projektu
8. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 3
9. Práce na projektu
10. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 4
11. Práce na projektu
12. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 5
13. Odevzdání projektu
14. Zápočet
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout informace o metodách řešení typických problémů v projektech z oblasti počítačové animace, virtuální reality a filmové produkce. Snahou je ukázat teoretický základ metod používaných v těchto oblastech a umožnit studentům, aby si tyto probrané techniky mohli sami vyzkoušet v rámci semestrálních projektů.
- Studijní materiály:
-
1. Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000. ISBN 0071350268.
2. Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering
Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992. ISBN 0201544121.
3. Feynman, R. P. Feynman's Lectures on
Physics. http://www.feynmanlectures.info/
4. Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53
5. Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998, (in Czech)
6. Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- MVT01-Výpočetní technika - softwarové inženýrství- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- MVT02-Výpočetní technika - systémové programování- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- MVT03-Výpočetní technika - počítačová grafika- strukturované studium (povinně volitelný předmět, povinně volitelný předmět, doporučení S3)
- MVT04-Výpočetní technika - počítačové sítě a internet- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- MVT05-Výpočetní technika - projektování číslicových systémů- strukturované studium (povinně volitelný předmět)