Marketingové strategie
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
XD16MAS | Z,ZK | 5 | 14+4s | česky |
- Prerekvizita:
- Marketing (XD16MAR)
- Předmět je náhradou za:
- Marketingové strategie (D16MAS)
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
- Anotace:
-
Rozšíření základních znalostí marketingu. Analýza marketingových strategií v různých tržních situacích. Konkurenční chování a konkurenční výhody. Případové studie z oblasti výrobkové politiky, cenové a kondiční politiky, komunikační politiky a distribuční politiky.
- Požadavky:
-
Předpokladá se absolvování předmětu 16 MAR viz. https://ekonom.feld.cvut.cz/web/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=236
- Osnova přednášek:
-
1. Strategie podniku a marketing
2. Metody strategické analýzy
3. Ansoffova matice výrobek/trh
4. Kotlerovy strategie konkurenčního chování
5. Porterova teorie konkurenční výhody
6. Normové strategie
7. Volba strategie vzhledem k tržní situaci
8. Marketingový mix
9. Případová studie Marketingový výzkum
10. Případová studie Výrobková politika
11. Případová studie Cenová a kondiční politika
12. Případová studie Komunikační politika
13. Případová studie Distribuční politika
14. Implementace strategií
- Osnova cvičení:
-
1. Marketingová strategie
2. Metody strategické analýzy
3. Vývoj trhu a výrobku
4. Konkurenční výhoda
5. Propojení portfolia a cyklu životnosti
6. Kombinace normových strategií
7. Řešení případových studií
8. dtto
9. dtto
10. dtto
11. dtto
12. dtto
13. dtto
14. Hodnocení, zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1.Tomek, G., Vávrová, V.: Střety marketingu, C.H.Beck, Praha 2004
2.Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011
3.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012
4.Tomek, G., Vávrová, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
5.Meffert, H.: Marketing-Management. Grada, Praha 1996
6.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
7.David, F.R.: Strategic Management, Prentice Hall, 2001
8. Assael, H.: Marketing, Principles & Strategy. The Dryden Press, 1993
- Poznámka:
-
Předmět má stejnou náplň jako předmět X16MAS
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Ekonomika a řízení energetiky- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Ekonomika a řízení v elektrotechnice- strukturované studium (povinně volitelný předmět)