Marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
XD16MAR | Z,ZK | 5 | 14+4s | česky |
- Předmět je náhradou za:
- Marketing (D16MAR)
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
- Anotace:
-
Cíl a úloha marketingu v řízení firmy. Marketingový výzkum a marketingový informační systém. Koncepce marketingové strategie. Analýza portfolia a cyklu životnosti výrobku. Výrobková a servisní politika. Tvorba cen a kontraktační politika. Komunikační politika a distribuce. Marketingový mix.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Management a marketing
2. Marketingová koncepce řízení firmy
3. Marketingový výzkum
4. Chování poptávajících a segmentace trhu
5. Analýza portfolia a cyklu životnosti výrobku
6. Strategie výrobek/trh
7. Výrobková, sortimentní a servisní politika
8. Inovace, diferenciace, variace
9. Kontraktační politika, tvorba cen
10. Komunikační politika
11. Volba odbytových cest a prodej
12. Volba marketingových strategií v různých situacích
13. Marketingový mix
14. Postavení a organizace marketingu v rámci firmy
- Osnova cvičení:
-
1. Manažerský kruh, nástroje managementu
2. Koncepce managementu, marketingová koncepce
3. Marketingový výzkum - formy, metody
4. Volba metody výzkumu
5. Dotazování, hodnocení výsledků
6. Analýza silných a slabých stránek
7. Cyklus životnosti výrobku
8. Výrobkové portfolio
9. Sortimentní politika firmy
10. Cenová politika
11. Volba reklamního prostředku
12. Marketingová strategie, marketingový mix
13. Závěrečný test
14. Hodnocení, zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Kotler, P.: Marketing Management. Prentice-Hall Inc. 1997
2. Kotler, P.: Marketing management. Grada, Praha 2000
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, Professional publishing, Praha 2007
- Poznámka:
-
Předmět má stejnou náplň jako předmět X16MAR
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Silnoproudá elektrotechnika - elektroenergetika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - vysokofrekvenční a mikrovlná technika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Silnoproudá elektrotechnika - technologické systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - řídicí technika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Elektronika - elektronické systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Ekonomika a řízení energetiky- strukturované studium (povinný předmět, volitelný předmět odborný)
- Biomedicínské inženýrství- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Elektronika - aplikovaná elektronika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Ekonomika a řízení v elektrotechnice- strukturované studium (povinný předmět, volitelný předmět odborný)
- Elektronika - elektronika a fotonika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - umělá inteligence- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - měřicí a přístrojové systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - letecké informační a řídicí systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Silnoproudá elektrotechnika - elektrické pohony- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Silnoproudá elektrotechnika - aplikovaná elektrotechnika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - optoelektrické systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - rádiové komunikační, navigační a radarové systémy- strukturované s. (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - multimediální, zvuková a televizní technika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - telekomunikace- strukturované studium (volitelný předmět odborný)