Marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
X16MAR | Z,ZK | 5 | 2+2s | česky |
- Prerekvizita:
- Marketing (16MAR)
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
- Anotace:
-
Cíl a úloha marketingu v rízení firmy. Marketingovy vyzkum a marketingovy informacní systém. Koncepce marketingové strategie. Analytické metody strategického plánování (analyza portfolia, cyklu zivotnosti vyrobku atd.). Marketingovy mix. Vyrobková a servisní politika. Tvorba cen a kontraktacní politika. Komunikacní politika a distribuce. Organizace marketingu.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1.Management a marketing
2.Marketingová koncepce řízení firmy
3.Marketingoýy výzkum
4.Chování poptávajících a segmentace trhu
5.Strategické marketingové plánování
6.Analytické metody strategického plánování
7.Marketingový mix
8.Výrobková, sortimentní a servisní politika
9.Inovace, diferenciace, variace
10.Kontraktační politika, tvorba cen
11.Komunikační politika
12.Volba odbytových cest a prodej
13.Volba marketingovych strategií v různých situacích
14.Postavení a organizace marketingu v rámci firmy
- Osnova cvičení:
-
1.Manažerský kruh, nástroje managementu
2.Koncepce managementu, marketingová koncepce
3.Marketingový výzkum - formy, metody
4.Volba metody výzkumu
5.Dotazování, hodnocení výsledků
6.Analýza silných a slabých stránek
7.Cyklus životnosti výrobku
8.Výrobkové portfolio
9.Výrobková politika firmy
10.Cenová politika
11.Volba reklamního prostředku
12.Marketingová strategie, marketingový mix
13.Závěrečný test
14.Hodnocení, zápočet
Manažerský kruh, nástroje managementu
2. Koncepce managementu, marketingová koncepce
3. Marketingový výzkum - formy, metody
4. Volba metody výzkumu
5. Dotazování, hodnocení výsledků
6. Analýza silných a slabých stránek
7. Cyklus životnosti výrobku
8. Výrobkové portfolio
9. Sortimentní politika firmy
10. Cenová politika
11. Volba reklamního prostředku
12. Marketingová strategie, marketingový mix
13. Závěrečný test
14. Hodnocení, zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Kotler, P.: Marketing Management. 10th Edition, Prentice-Hall Inc. 2000
2. Kotler, P.: Marketing management. 10. rozš. vydání,Grada Publishing, Praha 2001
3. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, Professional Publishing, Praha 2007
4. Randall, G.: Principles of Marketing, Thomson Learning 2001
5. Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Grada Publishing, 2002
6. Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+4
Typ cvičení: s, t
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Telekomunikace a radiotechnika - vysokofrekvenční a mikrovlná technika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Silnoproudá elektrotechnika - technologické systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - řídicí technika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Elektronika - elektronické systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Ekonomika a řízení energetiky- strukturované studium (povinný předmět, volitelný předmět odborný)
- Biomedicínské inženýrství- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Ekonomika a řízení v elektrotechnice- strukturované studium (povinný předmět, volitelný předmět odborný)
- Elektronika - aplikovaná elektronika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Elektronika - elektronika a fotonika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - umělá inteligence- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - měřicí a přístrojové systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Kybernetika a měření - letecké informační a řídicí systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Silnoproudá elektrotechnika - elektrické pohony- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Silnoproudá elektrotechnika - elektroenergetika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Silnoproudá elektrotechnika - aplikovaná elektrotechnika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - optoelektrické systémy- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - rádiové komunikační, navigační a radarové systémy- strukturované s. (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - multimediální, zvuková a televizní technika- strukturované studium (volitelný předmět odborný)
- Telekomunikace a radiotechnika - telekomunikace- strukturované studium (volitelný předmět odborný)