Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2025/2026

Základy vývoje pro Android

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
B6B39ZAN KZ 5 2P+2C+4D česky
Vztahy:
Předmět B6B39ZAN nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B6B39PDA (vztah je symetrický)
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Předmět naučí studenty vytvářet mobilní aplikace na platformě Android pomocí jazyka Kotlin. Student se naučí naprogramovat jednotlivé části architektury mobilní aplikace, jako je vrstva uživatelského rozhraní, datová vrstva a vrstva komunikace s datovými zdroji na internetu. Studenti se seznámí se systémem Android, životním cyklem aplikací, s programovacími technikami, návrhovými vzory a nejčastěji používanými knihovnami.

Tento předmět nahrazuje předmět B6B39PDA.

Požadavky:

Znalost vyšších programovacích jazyků, např. Java, C++, C#, JS.

Osnova přednášek:

1. Seznámení s jazykem Kotlin, základní projekt pro Android, spuštění projektu

2. Implementace prvků uživatelského rozhraní 1, technologie Jetpack Compose, zdroje

3. Obrazovka, Navigace mezi obrazovkami

4. Stav (State) a práce se stavem

5. Komponenta ViewModel. Integrace s vrstvou uživatelského rozhraní, prvky uživatelského rozhraní 2

6. Životní cyklus aplikace, aktivity, view modelu, Dependency injection

7. Architektura, Asynchronní běh

8. Lokální databáze

9. Síťová komunikace, REST API, JSON

10. Lokální souborový systém

11. Práva přístupu ke zdrojům, alarm, notifikace

12. Služby, běh služeb na pozadí

13. Barvy, témata, animace

14. Rezerva, testování aplikace, publikace aplikace

Osnova cvičení:

1. Seznámení s jazykem Kotlin, základní projekt pro Android, spuštění projektu

2. Implementace prvků uživatelského rozhraní 1, technologie Jetpack Compose, zdroje

3. Obrazovka, Navigace mezi obrazovkami, DÚ 1

4. Stav (State) a práce se stavem

5. Komponenta ViewModel. Integrace s vrstvou uživatelského rozhraní, prvky uživatelského rozhraní 2, DÚ 2

6. Životní cyklus aplikace, aktivity, view modelu, dependency injection

7. Architektura, asynchronní běh

8. Lokální databáze, DÚ 3

9. Síťová komunikace, REST API, JSON, DÚ 4

10. Lokální souborový systém

11. Práva přístupu ke zdrojům, alarm, notifikace, DÚ 5

12. Služby, běh služeb na pozadí

13. Barvy, témata, animace

14. Rezerva, testování aplikace, publikace aplikace

Cíle studia:
Studijní materiály:

Povinná literatura:

1. Kotlin Language Reference, https://kotlinlang.org/

2. Android Developers Portal, https://developer.android.com/

Doporučená literatura:

1. N. Smyth, Jetpack Compose 1.5 Essentials: Developing Android Apps with Jetpack Compose 1.5, Android

Studio, and Kotlin, Payload Media, 2024

2. R. Meier, I. Lake, Professional Android, 4th Edition, Wrox, 2018

3. K. Hussaín, F. Hussain, Kotlin Unleashed: Harnessing the Power of Modem Android Development, Sonar

Publishing, 2023

Poznámka:
Další informace:
https://moodle.fel.cvut.cz/course/B6B39ZAN
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 3. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8012806.html