Metodika online výuky
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-K-OLVY-01 | KZ | 3 | 8B | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Cílem předmětu je prakticky seznámit s metodikou online výuky v prostředí aplikace Microsoft Teams včetně nácviku nejčastějších situací, řešení problémů v online výuce a zprostředkování zkušenosti s online výukou.
- Požadavky:
-
Klasifikovaným zápočtem student prokazuje základní znalosti ze studijního předmětu. Klasifikace vychází z Podmínek studijního a zkušebního řádu ČVUT v Praze. Zpracování seminární práce. Online zkouška v Teams.
- Osnova přednášek:
-
1. Klady a zápory online výuky.
2. Výběr aplikace pro online výuky (Teams v konfrontaci s Google Classroom, Zoom, Cisco Webex, BigBlueBotton).
3. Desktopová, webová, mobilní aplikace Teams
4. Týmy a kanály.
5. Online výuka (založení schůzky, role, nastavení schůzky, předsálí, zobrazení videí, tlumení hlasu, zvednutá ruka, efekty pozadí, živé titulky, sdílený obsah, prezenční listina, chat, souběžné schůzky, hosté na výuce, restrikce přístupu studentů, Insights, živá událost).
6. Hybridní výuka.
7. Chat a příspěvky.
8. Výukové materiály.
9. Whiteboard.
10. Nahrávky výuky.
11. Formuláře, kvízy, zadání.
12. Class Notebook.
13. Očekávané novinky.
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Doporučená literatura:
Brcková, J., Rukovanský, I.: Metodika on-line výuky. České Budějovice: VŠTE, 2012. ISBN 978-80-7468-047-2.
KUBÁLEK, T: Microsoft Teams. Pracovní učební text. https://min.vse.cz/teams/
Kubálek, T. Kubálková, M., Topolová, I.: SharePoint a další nástroje týmové spolupráce v Office 365. Praha: VŠE, 2015. ISBN 978-80-245-2104-6. https://min.vse.cz/sharepoint/
Barešová, A. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: Vox, 2011.ISBN 978-808-7480-007.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: