Inovační marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
D05IMA | ZK | 2P | česky |
- Garant předmětu:
- Monika Dobiášová
- Přednášející:
- Monika Dobiášová
- Cvičící:
- Monika Dobiášová
- Předmět zajišťuje:
- katedra společenských věd
- Anotace:
-
*V programech SME a FMI lze předmět zařadit do ISP pouze jako volitelný.* Cílem je seznámit studenty bez nutných specifických předchozích znalostí marketingu s touto problematikou s ohledem na využití v praxi, např. na pozicích zakladatelů start-upů, středních a vyšších manažerů nebo majitelů stavebních firem. Kurz proběhne jako praktická výuka zejména tam, kde doktorandi již mají svá vlastní zadání nebo stávající pracovní zařazení.
- Požadavky:
-
Praktické zpracování týmového projektu
- Osnova přednášek:
-
1.Marketing a jeho role v inovativním řízení stavebních firem
2.Trh, průzkum trhu v oblasti stavebnictví
3.5P, 7C a všechny složky, současný pohled na moderní marketing očima druhé čtvrtiny 21.století
4.Produkt, cena, distribuce a jejich role ve fungování stavebních firem
5.Zákazník, segmentace, customer journey, CX jak v B2B tak B2C se zaměřením na moderní metodiku
6.Reklama a kreativita, reklamní agentury, jak funguje reklamní trh aneb co musíme znát, když si nemžeme dovolit to zaplatit u velkých partnerů
7.Marketingová strategie, marketingový plán – od mikrořízení firmy k helikopternímu pohledu na její pozici na trhu
8.Média v komunikačním mixu – role moderních médií v komunikaci moderní firmy
9.Efektivita reklamy a marketingové komunikace – kam vložit prostředky, když jich není nazbyt
10.Ostatní marketingové nástroje – Podpora prodeje, PR, Direct marketing, Osobní prodej – dokážeme se prosadit i bez velkých rozpočtů, dnes to jde
11.Sociální média a jejich dnešní role v marketingové komunikaci – firemní i osobní komunikace, vlastní branding
12.Marketing a obchod – spolupráce ve firemním prostředí specificky stavebních partnerství
- Osnova cvičení:
-
Konzultace a prezentace týmových projektů
- Cíle studia:
-
Cílem je seznámit studenty bez nutných specifických předchozích znalostí marketingu s touto problematikou s ohledem na využití v praxi.
- Studijní materiály:
-
•Vycházíme z dostupných učebnic marketingu:
Kotler Philip, Armstrong Gary: Principles of Marketing, 2010
Světlík Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, 2005
Světlík Jaroslav: Marketingová komunikace, 2016
•Obohatíme o nejmodernější zahraniční online zdroje, dostupné komukoli po registraci
•Část programu proběhne v angličtině, abychom doktorandy připravili i na mezinárodní působení jejich firem
•Na každé téma bude separátní úkol, na kterém budou studenti pracovat samostatně nebo v menších skupinách
•Pokud si studenti vyberou téma, které chtějí zpracovat v celém semestrálním bloku, mohou jím projít od začátku až do konce a vypracovat si vlastní business case
•Ke každému tématu dostanou kontakty na přední světové odborníky v tomto oboru
•Studium zahraničních podkladů bude součástí každého semináře
•Vyhodnocení jednotlivých zdrojů a srozumitelnost práce s nimi budou jednotlivé skupiny mezi sebou porovnávat, aby mohly využít výsledků best practice sharing z hodiny na hodinu
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: