Úvod do studia učitelství pro střední odborné školy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U51C1403 | Z | 6 | 16B | česky |
- Vztahy:
- Předmět U51C1403 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BC-K-UDSU-01 (vztah je symetrický)
- Předmět U51C1403 může být splněn v zastoupení předmětem 32BC-K-UDSU-01
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na postupné osvojování základních kompetencí potřebných k aktivnímu výkonu učitelské profese, ale i osobnímu a občanskému životu. Důraz je kladen na motivovanost k učitelské profesi a rozvoje dovedností utvářejících kvalitní, zdravé, bezpečné a spravedlivé vzdělávací prostředí v souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Práce v předmětu staví na prvcích angažovaného učení.
- Požadavky:
-
Aktivní účást na výuce
Prostudování doporučení literatury: KOVAŘÍKOVÁ, M. Krizové situace na školách. Grada 2020 ISBN 9788-024-727218
Závěrečný test
- Osnova přednášek:
-
Odborné vzdělávání ve středních a vyšších odborných školách. Specifika výuky na SOŠ, SOU.
Role učitele.
Praktické a teoretické pedagogické dokumenty.
Bezpečnostně-právní povědomí učitele.
Běžná rizika ve škole.
Mimořádně situace.
Učitelství jako povolání. Respekt k osobnosti dítěte, model profesionalizace učitelství, Zvláštnosti učitelské profese. Zdroje profesní zátěže a strategie jejího zvládání.
Začínající a zkušený učitel.
Celoživotní učení, formální a neformální vzdělávání.
Základní učitelské dovednosti.
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Obecným cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o specifikách učitelské profese se zaměřením na učitele SOŠ. Dílčím cílem je orientace v pedagogických dokumentech a získání bezpečnostně-právního povědomí pro výkon profese.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: