Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2025/2026

Počítačové vidění a virtuální realita

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
2312024 KZ 1 2P+0C česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
Anotace:
Požadavky:
Osnova přednášek:

Digitální obraz, pojmy. Role interpretace. Barevné obrazy.

Pořízení obrazu z geometrického i radiometrického hlediska.

Metody předzpracování v prostorové oblasti.

Fourierova transformace a zpracování ve frekvenční oblasti.

Segmentace obrazů.

Popis objektů v obrazech a jejich rozpoznávání.

Detekce objektů v obrazech. Registrace obrazů.

Metoda hlavních směrů a komprese obrazů.

Geometrie pro 3D vidění. Geometrie jedné kamery.

Geometrie dvou kamer. Hledání korespondence.

Hledání 3D modelu z 2D obrazů i z dálkoměrů.

3D modely a průmyslové modeláře objektů i scén.

Modely virtuální reality a jejich zobrazování. Umístění snímaných objektů do modelů virt. reality.

Osnova cvičení:
Cíle studia:
Studijní materiály:

Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.

Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.

Klíma, M., Bernas, M., Hozman, J., Dvořák, P.: Zpracování obrazové informace. Skripta ČVUT, Praha 1996.

Gonzales, R. C. Digital image processing, Upper Saddle River: Pearson, 2002.

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 13. 4. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6841806.html