Management kvality
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
2382106 | KZ | 3 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- ústav řízení a ekonomiky podniku
- Anotace:
-
Předmět se zaměřuje na aplikaci nástrojů managementu kvality - sedm jednoduchých nástrojů managementu kvality, sedm nových nástrojů managementu kvality, netradiční nástroje managementu kvality - analýza rizik, FMEA, FTA, DOE. Předmět dále seznamuje studenty s požadavky normy ČSN EN ISO 9001:2016, procesním modelováním, s modely excelence - EFQM, CAF, metodikou Balanced Scorecard, hodnocením spokojenosti a loajality zákazníků. Důraz je kladen také na statistické metody používané v oblasti managementu kvality v praxi - statistická analýza a regulace výrobního procesu (regulační diagramy, EWMA a Cusum diagramy), spolehlivost v managementu kvality.
- Požadavky:
-
Zpracování a prezentace zadaných úloh. Závěrečné přezkoušení z odpřednášených témat.
- Osnova přednášek:
-
1.„Úvod do problematiky řízení kvality, vývoj konceptů, hlavní představitelé. Normy ISO řady 900O a jejich požadavky, integrovaný systém managemntu kvality.“
2.Modely excelence - EFQM a CAF, modely měření výkonnosti - Balanced Scorcard
3.Problematiky měření spokojenosti a loajality zákazníků
4.Sedm jednoduchých nástrojů managementu kvality
5.Sedm nových nástrojů managementu kvality
6.Quality function deployment
7.Analýza rizik, metoda FMEA
8.Design of Experiments
9.Statistická analýza a regulace výrobního procesu
10.Statistická přejímka
11.Spolehlivost v systémech managementu kvality
12.Ekonomika kvality
13.Závěrečný test
- Osnova cvičení:
-
1. Aplikace požadadavků ČSN EN ISO 9001:2016, modelování procesů
2. Modely excelence - EFQM a CAF, modely měření výkonnosti - Balanced Scorcard
3. Měření spokojenosti a loajality zákazníků
4. Prezentace úloh
5. Nástroje managementu kvality
6. Quality function deployment
7. Analýza rizik, metoda FMEA
8.Design of Experiments
9.Prezentace úloh
10.Statistická analýza a regulace výrobního procesu
11.Statistická přejímka
12.Spolehlivost v systémech managementu kvality
13.Závěrečný test
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat metody managementu kvality při zajišťování kvality podnikových procesů (výrobních i nevýrobních).
- Studijní materiály:
-
Kožíšek, J., Stieberová B.: Management jakosti I, VČVUT, Praha 2015
Kožíšek, J., Stieberová B.: Management jakosti II, VČVUT, Praha 2005
Plura, J.: Plánování a neustálé zlepšování jakosti, Computer Press, Praha 2001
Vebr, J. a kol.: Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce, Managemenr Press, Praha 2006
- Poznámka:
-
Klíčová slova
Systém managementu kvality, normy řady ISO 9000, nástroje managementu kvality, QFD, FMEA, DOE, Statistická analýza a regulace procesu, Statistická přejímka
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: