Programování v MATLABu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
18MPT | KZ | 5 | 0+4 | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět seznamuje studenty s rozmanitými programovacími technikami v prostředí Matlabu.
Důraz je kladen na odlišnosti metodiky programování v Matlabu v porovnání s klasickými jazyky.
- Požadavky:
-
Předchozí znalost základů algoritmizace a programování je výhodou.
Individuální práce studentů představují implementaci jednoduchých i pokročilých algoritmů v prostředí Matlabu. Podmínkou zápočtu je realizace čtyř algoritmů různých kategorií včetně protokolů o jejich vypracování.
- Osnova přednášek:
-
1. Prostředí MATLABu, numerické datové typy, operátory, funkce a jejich využití.
2. Funkce, modularita, řízení výpočtu, pole a realizace numerických výpočtů.
3. Lokální a globální proměnné, rekurze, jiné předdefinované datové typy.
4. Práce s textovými a binárními soubory včetně mat, xls, csv, audio a obrazovými.
5. Ukázky řešení konkrétních úloh.
6. Speciální techniky: prealokace, vektorizace, paralelizace výpočtu.
7. Objektově orientované programování v MATLABu.
8. Využití polí k realizaci grafických objektů.
9. Vizualizace výsledků simulačních experimentů.
10. Animace dynamických dějů.
11. Grafické objekty a jejich vlastnosti: handler, funkce set a get.
12. Rozvržení aplikace, inicializace, události a jejich ošetřování.
13. Tvorba grafického uživatelského rozhraní.
- Osnova cvičení:
-
1. Prostředí Matlabu, numerické datové typy, operátory, funkce a jejich využití.
2. Funkce, modularita, řízení výpočtu, pole a realizace numerických výpočtů.
3. Lokální a globální proměnné, rekurze, jiné předdefinované datové typy.
4. Práce s textovými a binárními soubory včetně mat, xls, csv, audio a obrazovými.
5. Ukázky řešení konkrétních úloh.
6. Speciální techniky: prealokace, vektorizace, paralelizace výpočtu.
7. Objektově orientované programování v Matlabu.
8. Využití polí k realizaci grafických objektů.
9. Vizualizace výsledků simulačních experimentů.
10. Animace dynamických dějů.
11. Grafické objekty a jejich vlastnosti: handler, funkce set a get.
12. Rozvržení aplikace, inicializace, události a jejich ošetřování.
13. Tvorba pokročilého uživatelského rozhraní.
- Cíle studia:
-
Znalosti:
Studenti si prohloubí znalosti Matlabu a specifických programovacích technik.
Schopnosti:
Studenti získají schopnost samostatně vytvořit efektivní programy v Matlabu.
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Zaplatílek, K., Doňar, B., MATLAB pro začátečníky, BEN, Praha, 2005.
Zaplatílek, K., Doňar, B., MATLAB tvorba uživatelských aplikací, BEN, Praha, 2005.
Doporučená literatura:
Ferris, M.C., Mangasarian, O.L., Wright, S.J., Linear Programming with MATLAB, SIAM,
Philadelphia, 2007.
Studijní pomůcky:
Počítačová učebna, Matlab
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: