Architektura pocitacovych her
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
MI-APH | Z,ZK | 4 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Studenti získají základní povědomí o různých problémech, postupech a metodikách z oblasti vývoje počítačových her, a to jak z technického, tak tvůrčího hlediska. Seznámí se s komponentově orientovanou architekturou, herními mechanikami, umělou inteligencí používanou ve hrách, a s celou řadou základních prvků, které tvoří nedílnou součást většiny her. Porozumí také základům pathfindingu, networkingu a skriptování. Na cvičeních studenti aplikují poznatky z přednášek v rámci praktických úloh.
Od B201 je vypisována nová, ekvivalentní verze předmětu NI-APH.
- Požadavky:
-
Požadavky:
Základní znalosti lineární algebry, grafů a datových struktur na úrovni bakalářského studia.
Používat budeme TypeScript. Stručný úvod do jazyka je rovněž součástí předmětu.
- Osnova přednášek:
-
Osnovy přednášek:
1. Úvod do světa her
2. Herní enginy
3. Herní assety
4. Komponentová architektura
5. Návrhové vzory
6. Zvuk a hudba
7. Prostorová geometrie
8. Fyzika
9. Herní grafika
10. Herní AI
11. Multiplayer
12. Herní design
- Osnova cvičení:
-
Osnovy cvičení:
1. Organizace předmětu, úvod do prostředí
2. Komponentová architektura
3. Movement a pathfinding
4. Herní AI
5. Skriptování
6. Networking
- Cíle studia:
-
- proniknout do širokého spektra principů a úskalí herního průmyslu
- naprogramovat jednoduchou hru
- Studijní materiály:
-
Literatura:
1. Json Gregory, Game Engine Architecture (3rd ed.), 2018
2. Robert Nystrom, Game Programming Patterns, 2014
3. Van Verth, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, 2008
4. Ian Millington, Game Physics Engine Development, 2010
5. Mat Buckland, Programming Game AI by Example, 2005
- Poznámka:
-
Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://aph.dodo.me/
Tento předmět je nahrazen ekvivalentním NI-APH.
- Další informace:
- https://aphgames.cz
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Mgr. obor Znalostní inženýrství, 2016-2017 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Počítačová bezpečnost, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Počítačové systémy a sítě, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Návrh a programování vestavných systémů, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Informační systémy a management, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Softwarové inženýrství, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Webové inženýrství, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. program Informatika, pro fázi studia bez oboru, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Systémové programování, zaměření Systémové programování, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Systémové programování, zaměření Teoretická informatika, 2016-2017 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2018-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Znalostní inženýrství, 2018-2019 (volitelný předmět)