Introduction to Artificial Intelligence
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BE4B36ZUI | Z,ZK | 6 | 2P+2C | anglicky |
- Vztahy:
- Předmět BE4B36ZUI může při kontrole studijních plánů nahradit předmět B4B36ZUI
- Předmět BE4B36ZUI nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B36ZUI (vztah je symetrický)
- Předmět BE4B36ZUI nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B36ZUI (vztah je symetrický)
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy symbolické umělé inteligence. V předmětu budou vysvětleny algoritmy informovaného a neinformovaného prohledávání stavového prostoru, netradiční metody reprezentace a řešení problémů a dvouhráčových her, reprezentace znalostí pomocí formální logiky, metody automatického uvažování a úvod do markovského rozhodování.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1.Úvod do umělé inteligence, řešení problémů pomocí prohledávání stavového prostoru
2.Algoritmy neinformované prohledávání stavového prostoru
3.Informované algoritmy prohledávání stavového prostoru - algoritmus A*.
4.Pokročilé a netradiční metody prohledávání stavového prostoru.
5.Řešení problémů pomocí algoritmů založených na splňování omezujících podmínek (CSP)
6.Herní stromy a algoritmy pro řešení dvouhráčových her.
7.Reprezentace plánovacích problémů
8.Logika a reprezentace znalostí.
9.Reprezentace znalostí ve FOL, dokazovací nástroje.
10.Úvod do reprezentace nepřesné znalosti
11.Markovské modely nepřesného uvažování.
12.Markovské rozhodovací procesy.
13.Úvod do evolučních technik a genetických algoritmů
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Artificial Intelligence: A Modern Approach, Stuart Jonathan Russell, Peter Norvig, Prentice Hall, 2010
- Poznámka:
- Další informace:
- https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/zui/start
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Otevřená informatika - Informatika a počítačové vědy 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Internet věcí 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Software 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Počítačové hry a grafika 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - před rozřazením do oborů (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - před rozřazením do specializací (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Základy umělé inteligence a počítačových věd 2018 (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Internet věcí 2018 (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Software 2018 (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Počítačové hry a grafika 2018 (povinně volitelný předmět)