Leadership a řízení talentů
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U51C9905 | Z,ZK | 4 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na principy, specifika a význam jednotlivých úrovní leadershipu a komplementaritu jeho vztahu k managementu v teorii a v podnikové praxi; na to, jak vytvořit předpoklady pro rozvoj lídrovských způsobilostí a uvést souvislosti mezi leadershipem a péčí o všestranný rozvoj klíčových zaměstnanců v systému a procesech talent managementu.
- Požadavky:
-
nejsou stanoveny
- Osnova přednášek:
-
Interdisciplinární podstata leadershipu a přehled rozhodujících fází jeho vývoje
Komplementarita managementu a leadershipu v teorii a v podnikové praxi
Význam leadershipu v řízení změny
Klíčové role a kompetence manažera a lídra
Osobnostní leadership
Styly řízení a vedení lidí a míra efektivity jejich použití
Faktory skupinové dynamiky a význam pozitivního vedení
Rozvoj týmové synergie
Rozvoj kreativity jednotlivců a inovativní vedení
Zvládání konfliktů v pracovní skupině a techniky skupinového řešení problémů
Transformační, strategický a vyvážený leadership
Strategický rámec talent managementu
Identifikace a rozvoj klíčových zaměstnanců
- Osnova cvičení:
-
Vytváření portfolia prací dle zadání cvičící - individuální a skupinová práce s písemnými/tištěnými výstupy
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je osvojit si vývojové principy leadershipu vedoucí od závislosti k nezávislosti(proaktivita, preference důležitého před naléhavým orientace na cíl), od nezávislosti k vzájemnosti (emoční inteligence, empatie, respektování odlišností, win/win vyjednávání, utváření pozitivních vztahů), k efektivitě (utváření tvůrčího prostředí, rozvoj kreativity, generování nápadů, procesní řízení inovací) silou osobního příkladu vést druhé k aktivní spoluúčasti. Struktura práce s talenty jako zdroj nástupnictví a permanentního zlepšování; identifikace talentů, jejich rozvoj zaměření na zvládnutí principů nezbytných pro rozvoj inovativních schopností učící se organizace, jejich rozmístění a propojení.
- Studijní materiály:
-
COVEY,S.R.: 8.návyk: Od efektivnosti k výjimečnosti. Praha, Management Press 2008, ISBN 978-80-7261-138-6.
JAROŠOVÁ, E., PAVLICA, K. Vyvážený leadership - Dynamika manažerských dovedností. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-726128-9-5.
PROCHÁZKA, J., VACULÍK, M., SMUTNÝ, P. Psychologie efektivního leadershipu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4646-3.
STÝBLO, J. Leadership v organizaci. Praha: Ústav práva, 2013. ISBN 978-80-905247-5-0
TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí : odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-0882-9
TURECKIOVÁ, M. Organizační chování: teoretická východiska a trendy personálního managementu. Praha: UJAK, 2009. ISBN 978-80-86723-66-2
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-PM-prez.forma od 15/16 (povinný předmět)