Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2025/2026

Computational Game Theory

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
BE4M36MAS Z,ZK 6 2P+2C anglicky
Vztahy:
Předmět BE4M36MAS nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4M36MAS (vztah je symetrický)
Předmět BE4M36MAS může při kontrole studijních plánů nahradit předmět B4M36MAS
Předmět BE4M36MAS nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4M36MAS (vztah je symetrický)
Předmět je ekvivalentní s AE4M33MAS,AE4M36MAS .
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačů
Anotace:

Cílem tohoto kurzu je seznámit studenty se základními pojmy a aplikacemi teorie her, silného nástroje používaného k modelování strategických interakcí mezi jednotlivci, organizacemi nebo státy. V průběhu kurzu se budeme zabývat různými aspekty teorie her a zkoumat její široké aplikace v různých oblastech, včetně strojového učení a umělé inteligence.

Požadavky:

- programování v Pythonu

- optimalizace, zejména základy lineárního programování

- lineární algebra

- pravděpodobnost a statistika

- diskrétní matematika

Osnova přednášek:

1. Úvod. Hry v normální formě.

2. Nashova rovnováha pro hry v normální formě..

3. Výpočetně efektivně řešitelné třídy her. Učení ve hrách.

4. Hry v extenzivní formě.

5. Řešení her v extenzivní formě s nedokonalou informací.

6. Alternativy k Nashově ekvilibriu.

7. Bayesovské hry.

8. Aukce 1.

9. Aukce 2.

10. Koaliční hry. Jádro.

11. Shapleyho hodnota.

12. Volebn hry.

13. Hry v informatice a ML.

14. Shrnutí.

Osnova cvičení:

1. Úvod. Hry v normální formě.

2. Nashova rovnováha pro hry v normální formě..

3. Výpočetně efektivně řešitelné třídy her. Učení ve hrách.

4. Hry v extenzivní formě.

5. Řešení her v extenzivní formě s nedokonalou informací.

6. Alternativy k Nashově ekvilibriu.

7. Bayesovské hry.

8. Aukce 1.

9. Aukce 2.

10. Koaliční hry. Jádro.

11. Shapleyho hodnota.

12. Volebn hry.

13. Hry v informatice a ML.

14. Shrnutí.

Cíle studia:

Na konci kurzu získáte znalosti a dovednosti, které vám umožní analyzovat složité strategické situace, vyhodnotit spravedlnost alokačních mechanismů a ocenit zajímavé aplikace teorie her v oblasti umělé inteligence.

Studijní materiály:

Shoham, Y. and Leyton-Brown, K.: Multiagent Systems. Cambridge University Press, 2008.

Maschler, M., Zamir, S., and Solan, E. Game Theory. Cambridge University Press, 2020.

Kochenderfer M.J., Wheeler T.A., Wray K.H. Algorithms for decision making. MIT press, 2022.

https://cw.fel.cvut.cz/b231/_media/courses/cgt/cgt_exercises.pdf

Poznámka:
Další informace:
https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/cgt
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 14. 3. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet4870006.html